Tardis Skrevet November 11, 2016 Share Skrevet November 11, 2016 Bilforhandler i Bergen rota det til med feile felger til vinterhjul vi hadde bestilt med til vår nye 225xe. Søker derfor finne alternativ dekk/felg leverandør og møter problemer med dekktrykksystemet som BMW benytter. Er det noen som vet hvor en finner slike til fornuftig pris, og hvordan man registrerer dem til bilen? takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet November 11, 2016 Share Skrevet November 11, 2016 Hva er feilen du får opp? Du må etter bytte av hjul alltid nullstille dekktrykksmåler på Exx karosseri så regner litt med der er det samme her også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tardis Skrevet November 11, 2016 Forfatter Share Skrevet November 11, 2016 Taker for svar, Ingen felimelding enda. Har ikke fått bestilt dekk/felg enda, men lurer på om man kan bestille dekk/felgpakker med kompatible målere fra 3.part til mer furnuftige priser? Eller må jeg ha med originale målere? Forstår jeg det korrekt at man bare nullstiller dekktrykk fra meny og nye målerne parrar seg med bilen automatisk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet November 11, 2016 Share Skrevet November 11, 2016 Nå trodde jeg du kanskje allerde hadde kjøpt deg hjul og du fikk opp feilmelding, beklager misforståelsen Når det kommer til nye målere så vet jeg lite dessverre, trodde bmw brukte rullemotstand jeg? Tror nok muligens det er noen andre som er bedre egnet til å svare her enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tardis Skrevet November 19, 2016 Forfatter Share Skrevet November 19, 2016 For å svare på dette selv. Disse trykksensorene ser i dag ut til å inneholde teknologi tilsvarende en typisk utsalgspris 149,- pr enhet med 40-60% avanse. De er bygget på en enkel IC chip som har trykksensor, temperaturføler, bevegelsesensor og 433MHz radiosender integrert med volumpriser under 15,- pr enhet. Legg til et par passive komponenter og et knappesellebatteri. Selve ventilstammen har funksjon som antenne og har allerede fått et dårlig rykte da mange startet lage disse i metaller som korroderer med påfølgende ventillekkasje og knekte ventilstammer når man skal demontere. Når dette skrives 2016 ser dekkbransjen ut til å ha landet en pris 2000,- for et sett á 4 stk ved kjøp av felg eller dekk. Trolig er det lisensrettigheter som skal betales i noen av leddene her, men når uautoriserte kinakopier om få år når markedet kan vi regne med å se et kraftig prisfall. Og med behov for 8 stk pr bil er det et kjempemarked. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå