Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har erfaring/tips rundt montering av en større intercooler i en 4-syl E91?

Skal snart få inn ny software igjen, vurderer å sette inn en større IC først...

Har sett litt på denne fra GS

Setter stor pris på noen tips her :-) 

154544

Endret av Tomi E91
Skrevet

Har montert på 320d og 325d. Enkel sak det, mesteparten av jobben er å skru av platene under bilen :-P på min 325d måtte et klips fjernes ellers passet det rett inn.

Det er ikke så lett å svare den uten all info men, denne ser jo ikke ut som har originale klikk koblinger? Da ser jeg for meg at det blir mer jobb. Skal denne passe til din bil eller er det bare en stor IC du har tenkt å få til å passe?

Tror jeg hadde spart de pengene hvis jeg var deg hvis ikke du kjører mye ladetrykk, er ikke så mye å hente effektmessig foruten litt bedre effekt en varm sommerdag, samt responsen blir vel noe lavere med mer luft volum og komprimere. Hvis ikke du har planer om å kjøre hardt over lenger tid, for eksempel på bane for da har det nok en hensikt.

IC.jpg

Skrevet
28 minutter siden, mowz skrev:

Har montert på 320d og 325d. Enkel sak det, mesteparten av jobben er å skru av platene under bilen :-P på min 325d måtte et klips fjernes ellers passet det rett inn.

Det er ikke så lett å svare den uten all info men, denne ser jo ikke ut som har originale klikk koblinger? Da ser jeg for meg at det blir mer jobb. Skal denne passe til din bil eller er det bare en stor IC du har tenkt å få til å passe?

Tror jeg hadde spart de pengene hvis jeg var deg hvis ikke du kjører mye ladetrykk, er ikke så mye å hente effektmessig foruten litt bedre effekt en varm sommerdag, samt responsen blir vel noe lavere med mer luft volum og komprimere. Hvis ikke du har planer om å kjøre hardt over lenger tid, for eksempel på bane for da har det nok en hensikt.

IC.jpg

Takker :-)

Har allerede fjernet dpf å fått lagt inn software steg 2, ikke helt fornøyd med softwaren da jeg ikke fikk mer effekt etter fjerning av dpf. var litt dum å benyttet meg av en billig tuner...

Har nå avtalt med en seriøs og mer erfaren tuner å legge inn software på ny, men tenker å gjøre noe med Intercooler først evt turbo.

Har jeg noe igjen for å bytte ut både turbo og IC med 320 deler? (Har 318 LCI )

Skrevet

Så du har kjørt bilen i benken? Hva har du av effekt og hva ble forskjellen?

Jeg fikk ca 15hk mer etter å fjerne dpf men så var det fra 270hk til 285hk, da det er ganske mye mer effekt fra før i 3.0 literen så prosentvis så regner jeg ikke med at du får nevneverdig mye effekt.

Nå vet jeg ikke hvor dyp lommebok du har og osv men i mine øyne høres det ut som om du burde bytte bil. Og kaste penger på en IC med såpass "lav" effekt (regner med vi snakker under 200hk) og bytte turbo høres ut som om det koster mer enn det smaker.

Om turbo fra 320 kan flowe mer luft så kan du hente mer effekt såklart, men å få dette innkjøpt, montert og kalibrert til å fungere bra høres ikke gunstig ut. Intercooler vil jeg tippe er ganske lik uten at jeg har fasiten. 

Skrevet (endret)

Du har et poeng her 😉

bilen min hadde i utgangspunktet 143hk.

Etter første runde med tuning ble jeg lovet 185hk og 410nm, da med fjerning av dpf og KN filter montert.

om disse tallene er reelle vet jeg ikke, da bilen ikke ble benket...

ar et håp om å nå 200hk nå som større IC blir montert og ny tilpasset Software bli installert 😊

Bilen er i mye bedre hender nå som jeg har en avtale med kvål auto i Sandnes kontra tuneren jeg har brukt tidligere 😁

Endret av Tomi E91
Skrevet

ESS tar 180hk/430Nm ut av disse uten fjernet dpf. http://esstuning.com/x18d-143-136-ecu-tuning-software/

Så tallene kan være reelle.

Du kommer ikke til å få 15hk av å skifte intercooler i alle fall. Om du har 185hk eller 200hk kommer du så og si ikke til å merke forskjell uansett ( bortsett fra skrytefaktoren). Og skal du vite om du har 200hk må du på rulla.

Bare hyggelig det :-) Hvis ESS er av intr så send meg en pm så kanskje vi kan fikse noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...