caebab Skrevet Desember 13, 2016 Share Skrevet Desember 13, 2016 Heisann mennesker! Da tenker jeg å ta en service igjen på bilen, men denne gangen ikke bare motorolje, filter. Det som skal gjøres: - Motorolje, filter - Luftfilter, coupefilter - Begge viftereimer - Gir- og diff. olje - Tennplugger Hva bør man tenke på når man skal skifte gir- og diff. olje? Hvilken type olje brukes i de gir og diff? Hvor får man evt. kjøpt oljen man trenger? Trenger man nye tappeskruer/plugger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Desember 13, 2016 Share Skrevet Desember 13, 2016 Manuell? Tapp ut oljen, plugg under. Fyll på i øvre plugg. Sjekk først at du får løsna påfyllings skruen innen du tapper ut av åpenbare grunner:) Klem i såppas med olje til det drypper ut av påfyllings skruen. Du får finne ut antall liter du behøver å handle inn. GSbildeler har alt du behøver Samme prinsipp på diffen. Olje får du kjøpt så og si overalt. Gsbildeler, BMW forhandler, Mekonomen, meca, bilxtra, statoil, jula osv. I grunn behøves det ikke å bytte ut tappeskruene, de byttes stortsett ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole M.Haraldstad Skrevet Desember 13, 2016 Share Skrevet Desember 13, 2016 Bremsevæske og frostvæske er minst like viktig, og er anbefalt skiftet hvert 2år/3år. Det kan også være greit å sjekke tilstand på servoolje. Jeg pleier å bruke minst 1 liter servoolje til å skylle ut gammel servoolje med før jeg har på ny. Angående oljetyper, så kan du legge inn reg.nr på castrol.no og finne hva du trenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caebab Skrevet Desember 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2016 11 timer siden, bmwmann24 skrev: Manuell? Tapp ut oljen, plugg under. Fyll på i øvre plugg. Sjekk først at du får løsna påfyllings skruen innen du tapper ut av åpenbare grunner:) Klem i såppas med olje til det drypper ut av påfyllings skruen. Du får finne ut antall liter du behøver å handle inn. GSbildeler har alt du behøver Samme prinsipp på diffen. Olje får du kjøpt så og si overalt. Gsbildeler, BMW forhandler, Mekonomen, meca, bilxtra, statoil, jula osv. I grunn behøves det ikke å bytte ut tappeskruene, de byttes stortsett ved behov. Er manuell Da sdkal jeg få sjekket ut, takker for hjelp! 11 timer siden, Ole M.Haraldstad skrev: Bremsevæske og frostvæske er minst like viktig, og er anbefalt skiftet hvert 2år/3år. Det kan også være greit å sjekke tilstand på servoolje. Jeg pleier å bruke minst 1 liter servoolje til å skylle ut gammel servoolje med før jeg har på ny. Angående oljetyper, så kan du legge inn reg.nr på castrol.no og finne hva du trenger Skal skifte servoolje også, hadde glemt å legge det med Så da burde jeg skifte bremse og frostvæske også da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå