Sigillum Skrevet Desember 17, 2016 Share Skrevet Desember 17, 2016 Jeg har søkt og prøvd å finne ut hvordan man bytter original forsterker med feks en JL600XD/6. Som antatt, ble jeg ikke veldig overrasket over at anlegget ikke spilte veldig mye bedre etter jeg byttet ut frontsettet og subbene under sete. Må nok prøve å få byttet ut original forsterkeren med noe bedre. Tror det finnes en original "Harness" så jeg slipper å klippe original kontakten som går inn på forsterkeren. Er det noen som har en DIY tråd på hvordan man gjør det eller evt tips om annen type forsterker, kabling eller hva jeg må passe på ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Desember 17, 2016 Share Skrevet Desember 17, 2016 En god forsterker gjør mirakler i forhold til å bytte elementer, hvertfall i mine ører Her kan du kjøpe plug & play harness TechincPNP Vanskelig å lage overgang selv uten å klippe kabel da det ikke eksisterer noen kontakt som passer. Han som driver TechnicPNP har hyret et firma til å produsere denne kontakten han bruker i sine harness. Selv klippet jeg ledningene og loddet på RCA plugger, funker helt fint. Men ser absolutt absolutt fordelen med en P&P overgang, hadde brukt det selv om jeg hadde hatt tilgang til det når jeg oppgraderte. JL XD600/6 er nok den mest brukte oppgraderingen i BMW'er av denne generasjonen, den skal passe der original forsterker sitter. Jeg gikk for JL HD900/5 i min E91, den leverer endel mer krutt, men er for stor til å kunne monteres på samme vis som original forsterker. Vil du ta det et hakk lenger enn JL600 så går du for forsterker med innebygget DSP. F.eks. Bimmertech spesialiserer seg på disse. Da følger det med harness, monteringsbrakett og DSP'en er forhåndsprogrammert for det karosseriet du velger. Tipper dette låter veldig bra. Begge linkene over er til amerikanske nettsteder, har ikke sjekket om de sender til Europa eller hvordan de ligger ann prismessig. Begge er anerkjente og mye brukt om man leser amerikanske fora for oppgradering av BMW-lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå