matros72 Skrevet Januar 13, 2017 Share Skrevet Januar 13, 2017 Nå begynner jeg å bli lei av denne dritt motoren. Ikke nok med at den super olje av en annen verden,men kalstart problem som det ikke nytter å finne ut av har den også. Ved kaldstart starter den normalt og legger seg på 11-1200 rpm. Etter 8-10 sek beågynner den å gå ned på turtall for så å begynne å gå på 5 sylindre. Etter enda noen sekunder stopper den helt. Av ned tenning å starter på nytt. Alt i den skjønneste oreden!! Hva fan er det med disse motorene??? Hapr byttet: veivhus ventilsjon,begge innsugs belger pga falsk luft,veiv og kam sensor,plugger,sjekket coiler og gud vet va. Jada feil koder er lest av flere ganger,men kommer opp masse feil som sikkert skriver seg fra samme problem. Ellers kan jeg nevne at motoren drar og går som ei kule ellers. Dritt lei denne motoren nå!! Noen som har noen siste råd?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Januar 13, 2017 Share Skrevet Januar 13, 2017 Har ikke tilfeldigvis skiftet til uorginale sensorer da? Isåfall kan feilen ligge der. Disse motorene er i seg selv bra.. Men hva skjer hvis du sletter feilkodene og leser av igjen på nytt etter en kjøretur? Hva slags diagnose bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isaksen91 Skrevet Januar 13, 2017 Share Skrevet Januar 13, 2017 Har samme problem med min, bare at den stoppe ikke. Va på verksted å fikk høre at det kunne være pga svetting fra toppdekselpakning. Det kommer olje ned til pluggen å det blir da overspenning og slår seg ut. Hørt noe om det? Har tidligere bytta både coil og plugger. Tenkte å bytte pakning på min å se om det hjelper, må uanz bytte pga litt svette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Januar 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2017 Orginale sensorer. Toppdeksel pakning er og byttet,så det er tørt rundt plugger. Er mekonomen som har lest av feilkoder,så va de bruker vet ikke jeg. Har slettet og lest av på nytt. Samme regla!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Januar 14, 2017 Share Skrevet Januar 14, 2017 Sjekk blendeplugg bakpå innsuget inn mot torpedo. Denne har lett for og bli morken og dårlig samme som den innsugsbelgen du har skiftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå