montrealblue Skrevet Mars 24, 2017 Share Skrevet Mars 24, 2017 Skal kjøpe m62b44 motor til banebilen(e36) hvilken girkasse bruker man til disse motorene, evt adapter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 24, 2017 Share Skrevet Mars 24, 2017 (endret) m60, m62, s62. ellers ligger det adapter plater på ebay, da kan man bruke m57, m50 eller m52 kasse http://www.ebay.com/itm/BMW-V8-M60-M62-S62-ENGINE-ADAPTER-PLATE-TO-BMW-M50-M57-GEARBOX-TUNING-DRIFT-/182469628719?hash=item2a7c09932f:g:C1gAAOSwpDdVJnuc Endret Mars 24, 2017 av D.Toft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Mars 24, 2017 Share Skrevet Mars 24, 2017 Godt tips om adapterplater. Selger en E39 M5 6 trinns kasse i morgen. Hvis jeg bygger om en 530V8 til 540 manuell har jeg vurdert å bruke en slik adapterplate sammen med en 6 trinns E46 320d kasse. Kassen er nok for svak for 4.4 med turbo. Husk at 530d kassen har veldig høy utveksling i 1.gir spesielt, men også 2.gir i forhold til bensinkassene. Det er jo ikke mye utvalg i standard E36 differ som passer dette. Regner med at du vil bruke M3 210 3.2 bakstilling på en slik turbobil. Alt annet vil nok gå fort i stykker. Men M3 3.2 diff vil nok bare stå og spinne i 1.gir og utover 2. og 3. gir og vil jeg tro. Da er det mulig å bygge over 2.93 utvekslingen fra E32/34 M60B40 biler. Jeg skal bytte ut en åpen 540 diff til en kortere utveksling med brems på min 540i/6. Har også en 3.2 M3 diff til overs som 540 utvekslingen kan bygges inn i. Jeg kjenner ikke til differ med lavere utveksling som kan brukes. Det vil gjøre bilen mye mer kjørbar, selv om enda lavere utveksling ville passe enda bedre. Selv med 540 eller M5 6 trinns kasse vil 2.93 utveksling fungere bedre med så mye krefter tilgjengelig. Husk og for all del å bytte glideskinnene og trolig og hele registeret på M62 motoren. Disse delene er en stor svakhet og er hovedårsaken til motorhavarier på disse motorene. Hilsen Eirik. Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Mars 28, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2017 Takk for gode svar. Blir nok å kjøpe adapteret. Tenkte å bruke samme diff å kasse som jeg har i første omgang. (orginal 325 kasse og 3L m3 diff) har brukt kassen flere sesonger med omtrent samme effekt.550-600hk Og den har jeg overhodet ikke vært snill med, helt utrolig at den har holdt 😁 D.Toft reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå