robhus16 Skrevet April 18, 2017 Share Skrevet April 18, 2017 (endret) Som vi ser på videoen, er det slakke mellom "skiva" og eksoshub'en på S54'en min. Er det slik det skal være, eller bør det byttes? Kan dette gi ulyd? Hub_eksosside.MOV Endret April 18, 2017 av robhus16 Formulering mcelg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robhus16 Skrevet April 18, 2017 Forfatter Share Skrevet April 18, 2017 Fant ut av det selv. Her er forklaringen: mcelg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet Juni 10, 2017 Share Skrevet Juni 10, 2017 Var ganske god slakke på min når jeg kontrollerte, rundt 1.2-1.3mm. (160k km) Solide spor inn i begge sidene av hullene i oljeskiven. Sjekket først rundt med mekanisk stetoskop og lokaliserte klakkingen til området rundt vanos på eksossiden. Hørte også ganske tydelig klakking på banjobolten midt på vanos-enheten. Kan være at oljen bare bærer lyden bra, men vurderer å ta en kontroll av oljetrykk-akkumulatoren til vanos og røret ned og. robhus16 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robhus16 Skrevet Juni 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2017 (endret) On 10.6.2017 at 19.18, mcelg skrev: Var ganske god slakke på min når jeg kontrollerte, rundt 1.2-1.3mm. (160k km) Solide spor inn i begge sidene av hullene i oljeskiven. Sjekket først rundt med mekanisk stetoskop og lokaliserte klakkingen til området rundt vanos på eksossiden. Hørte også ganske tydelig klakking på banjobolten midt på vanos-enheten. Kan være at oljen bare bærer lyden bra, men vurderer å ta en kontroll av oljetrykk-akkumulatoren til vanos og røret ned og. Snakket med DRVanos i texas, de sa at vanos til S54 lager aldri ulyder, uansett slitasje. Men motoren mister betydelig mye effekt med slitt vanos, spesielt i bunn og mellomregisteret. Det som lager "vanoslyd" i S54 er enten slakken som du refererer til, og/eller løse bolter på kamdrevet. Begge "feilene" er visst vanlig på S54 Endret Juni 15, 2017 av robhus16 Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet Juni 15, 2017 Share Skrevet Juni 15, 2017 Kjekt å vite. Slakke i boltene til kamdrev er jo også en mulighet ja, ganske nære, så ulyd vil jo komme fra samme område. Ellers skal jo utslitt nedre del av øvre kjedeguide være en gjenganger, sikkert kilde til litt ulyder det og om den er løs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå