ababil_786 Skrevet April 20, 2017 Share Skrevet April 20, 2017 I 2012 byttet jeg fra e46 323 cab til e93 320i. Bilen hadde kun 60 000 km på telleren, fult med utstyr9 - M pakke -Keyless go - Navi pro med dvd og mm I fjor ble bilen om til mareritt . 2016(109 000km) ish en april dag på morgen, på vei til jobben , starter jeg bilen og alle varsel lamper blinker samtidig som motoren vibrerte og rpm nålen jaget. Senere ut på dagen fikk jeg endelig tatt en diagnose og fikk da feil : *feil drivstoff type, feil på denox sensor og tenningsbank på cylinder 2. Sammen med en tidligere Bmw tekniker valgte de først å bytte ut tennplugger og coiler da dette er kjent svak må disse motorene. Dessverre så var det fortsatt tenningsbank og dermed valgte vi og bytte ut injektorene, kjøpte over ebay (overhalt). Heldigvis var tenningsbanken borte, motoren oppførte seg men denox feilen var der nede. 2016 (117 000) ish desember : Får feil meldning om reduced power visit work shop, tar diagnose for denne gangen opp flere feil på nox sensor. Etter mye frem å tilbake og googling så ser det som at dette er et feil som alle biler med nox sensor har, og vi velger å kjøre rengjøring program via data. 2017( 120 000) ish april morgen IGJEN. Bilen starter tungt , rpm pilen jager. Vi tar diagnose og får opp følgende : Bank sensor, oljeventil, stramme register og nox sensor igjen . Kjører test Vanos test på oljeventil og ser den feiler(dermed justified å bytte ut), med bilen i park og gass hører vi at bank sensor gir lyd(dermed justified å bytte). Stramme register tok vi i samme sleng da denne koster kun par hundre kroner men nox sensor ventet vi med i tilfelle nox var følge feil. Alle feil borte men nox sensor har fortsatt feil , men fortsatt jager rpm. Etter som denne motoren har kjent feil på registerkjede , sender vi bilen til Bavaria kun får et Norsk ekspert opinon men min godevenn mente registerkjede hadde et stort slakk, Bavaria slår fast at det er slakk i registerkjede og dette haster. Etter 12-13 i Garasjen er vi endelig ferdig med registerkjede og Nox sensor, da måtte vi time den to ganger iom etter første forsøk fikk vi ikke start. Min erfaring med N43 motor, her må man kunne mekke selv. Elsker bilen, ekstrem nydelig og en drøm å kjøre, men dessverre visse feil ser ut som alle N43 motor sliter akkurat med : Nox, injektorer, registerkjede , bensin pumper og coiler. Ps: Tar service hvert år på bilen, uavhengig av km kjørt. Diagnose jeg har brukt er fra Delphi, da denne var mer bruker vennlig og enklere enn INPA og ISTA D. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet April 21, 2017 Share Skrevet April 21, 2017 Jeg vurderte å kjøpe en z4 med den firesylindrede bensinmotoren 2.0i 150 hk., den gikk jo helt ok til å være den minst dyre modellen. Jeg slo det fra meg ettersom jeg allerede har erfart disse problemene i en 316i av årsmodell 2005.. Merkelig nok er disse modellene av Z4 priset likt som for tre år siden.. Synd at disse problemene fortsatt gjelder på e92 og e93. Karosseriene er nydelige, men det blir fort dyrt om en skal måtte koste på seg rekkesekser/toppmodell for å unnslippe alle disse dyre feilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå