Jelzinmedjuice Skrevet April 22, 2017 Share Skrevet April 22, 2017 (endret) Hei folkens, jeg er eier av en 2002 BMW m5. Siste 100/150 mil har jeg etterfylt 1.5 liter olje, det skal sies at siste olje byttet var for 7000km siden , og det skal ikke ha vært fylt olje siden da. Som avbildet var den slangen dårlig (ikke lekk men myk) den ble byttet igår .. den på motsatt side ( syl 1-4) er ny... Skal denne ha kunne ført til økt oljeforbruk? Synes 1.5 liter er i overkant uansett. Vil også legge til at bilen har blitt dratt over 5000 rpm kanskje 3 ganger di siste 100-150 mil og har hatt et snittforbruk på 1.1 liter bensin .. altså, ikke kjørt hardt med. Endret April 22, 2017 av Jelzinmedjuice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet April 22, 2017 Share Skrevet April 22, 2017 veievhus filterene er tette med olje slamm altså nr 1 å 2 på bildet evt andre slanger som er fulle av gunk om veivhus ventilasjon ikke har vert skiftet på mange år så er ikke det uvanlig att olje forbruket øker men 1-1,5 liter på 100-150 mil er jo endel da bør ryke bra blått i eksosen da eller lekke mye ut for jeg hadde samme på min 728i med defekte ventiltetninger og lekasje fra bunnpanne pakning og blå røyk som spøy ut eksosen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jelzinmedjuice Skrevet April 23, 2017 Forfatter Share Skrevet April 23, 2017 (endret) 1 og 2 er nylig byttet.. samme er slange 15, det er kun 16 som var gammel .. Jeg merker ikke at det ryker noe blått, startet opp bilen kaldt i går, gikk bak å kjente på eksos .. da ble hånda mi svart av prikker .. Men dette er vel mest sannsynlig bare kondens. Tenkte å gjøre det samme i dag etter at jeg har peiler oljen igjen og kjørt bilen god å varm .. Jeg syns bare det er rart at bilen skal bruke så mye olje ved at 1 slange er dårlig.. den klemte seg jo ikke engang sammen når vi rusa bilen å sjekket den når motor var varm .. så den var vel forsåvidt ikke tett heller... mulig motor trekker mer vakuum ved pådrag med motstand ? Endret April 23, 2017 av Jelzinmedjuice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storegnu Skrevet April 25, 2017 Share Skrevet April 25, 2017 Hei, Min 2000 M5 bruker ca 1 liter pr 1000km hvis den kjøres aktivt. Har ingen lekkasjer. Mistenker at dette forsvinner ned mellom ringene og forbrennes ved kjøring. Det snodige er at bilen drar minst like bra som andre E39 M5 jeg har kjørt og at kompresjonen er der den skal. Skal man tro ulike forum, er det ikke uvanlig med et slikt oljeforbruk, spesielt på pre-facelift modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 25, 2017 Share Skrevet April 25, 2017 Min preface bruker ca. 1 L/3000km. Oppgradert Vanos, 10W-60, gått 232 000km og brukes som daily (16K km i året.) Helt fin eksos. Ikke blått eller oljedråper. Bare til referanse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jelzinmedjuice Skrevet April 26, 2017 Forfatter Share Skrevet April 26, 2017 Jeg startet opp bilen for noen dager siden .. som dere kan se. Så ryker det noe blått, dette er etter slange bytte ... Så erfaringsmessig, hva pleier å være slitt? Ringer eller tetninger? Kmstand motor er 185k ca 20170423_171034_1.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet April 26, 2017 Share Skrevet April 26, 2017 Vanskelig å si noe ut ifra videoen der. Hvilken olje ble brukt ved oljeskift? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storegnu Skrevet April 27, 2017 Share Skrevet April 27, 2017 Litt på sidelinjen: - Om man skulle ønske en motoroverhaling, hvem er det som har erfaring med å bygge S62 i kongeriket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jelzinmedjuice Skrevet Mai 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2017 On 26.4.2017 at 15.27, stoltbmwelsker skrev: Vanskelig å si noe ut ifra videoen der. Hvilken olje ble brukt ved oljeskift? Castrol 10w60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 8, 2017 Share Skrevet Mai 8, 2017 jeg har kjøpt mishimoto olje catch can som skal på min, kopler den mellom innsug og veivhus. så får jeg samlet oljen og luften går virere rein til motor. fant olje i innsugs slangen min hin dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå