Jkege Skrevet Juni 18, 2017 Skrevet Juni 18, 2017 Kort historie: da jeg prøvekjørte bilen for 2 Ã¥r siden lugget den i sakte fart Og ved mye ratting. Bilen ble sjekket pÃ¥ BMW verksted og de fant ingen feilkoder. De bytta olje i fordelerkassa og denne var køl svart. Bilens km var da 50000 km. De fant ingen spon. Valgte Ã¥ kjøpe bilen den gang. NÃ¥ er problemet oppstÃ¥tt igjen. Den rister og lugger veldig ved lav hastighet og store rattutslag. NÃ¥ i helgen fikk jeg ogsÃ¥ "drivetrain" varsler og bilen gÃ¥r stadig i nødmodus. Hadde bilen pÃ¥ takst sist uke og da fant de en fjær knekt bak ogsÃ¥ som jeg ikke har merket og vet ikke hvor lenge den har vært knekt (vet ikke om dette har noen sammenheng) Noen som har vært borte i noe lignende? Burde jeg bare bytte olje og fikse fjær eller kan forsikring dekke feilsøking for Ã¥ finne hovedproblemet? Â
BimmerFan! Skrevet Juni 18, 2017 Skrevet Juni 18, 2017 NÃ¥ har jeg jeg ikke en x-drive bil, men min 520d F10 har lignende symptomer som din bil. Den vibrerer/durer ved venstresving og akselerasjon samtidig. Bare i lav hastighet. I mitt tilfelle sÃ¥ er det motorfestene som er synderen. Dette har vært en svakhet pÃ¥ diverse biler med N47. Vi er 3 stk her pÃ¥ forumet som har hatt det problemet.Â
romarto Skrevet Juni 25, 2018 Skrevet Juni 25, 2018 Hei,min X3 med XDrive hadde nykking i fordelingskassa, verken Bavaria eller 2 andre verksteder jeg hadde bilen innom greide Ã¥ finne noen "Ã¥rsak" utover at de konkluderte med at fordelingskassa var gÃ¥en da de fant spon i olja. sÃ¥ usikker pÃ¥ om du finner ut noe mer konkret ved lengre feilsøking. Ville dobbeltsjekka rulleomkretsen pÃ¥ alle dekka dine, det er gjerne her Ã¥rsaken vil ligge (e.g. slitte bakdekk og gode framdekk). HÃ¥per du klarer deg med oljebytte pÃ¥ kassa, alternativt mÃ¥ du nok bytte fordelingskassa - som er dyrt.Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå