Gå til innhold

E46 M43 Trenger hjelp !


henind
 Share

Anbefalte innlegg

Har en begynnende ulyd fra motor. Vet hvor den kommer fra, men vet ikke hva den delen heter.. 
Det er altså slark i det ene hjulet som viftereima går i rundt, det store som går inn i selve motoren. Ligger øverst til venstre på min 318i m43. Er vel det hjulet som går på registerkjedet, mener jeg. 
Det øverste til venstre på bildet.. 
Men spørsmålet er da altså; Hva heter dette hjulet? Kjenner det er slark i det, og håper det er mulig å kun bytte hjulet.. 

Takk 

l83szbtrkn2wgwy3im9t.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerkjedet ligger inne i motoren. De reimene du ser på utsiden er viftereim og eventuelt ac.

Det hjulet det er rød ring rundt, er ac pumpen din.

Øverst til venstre (på bilen, ikke på bildet) ligger dynamoen.

Du sparer mye penger hvis du kun bytter lagrene som er slitt, og ikke hele enheten. På dynamoen ville jeg byttet sleperinger og børster i tillegg,- så er den så god som ny. Vær dog obs på at du gjør ting rett, da ac kan være litt tricky med gass osv. Reimene koster heller ikke mange kronene og er grei å bytte samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vet godt forskjell på viftereim og registerkjede altså, og snakker heller ikke om dynamoen. Det jeg mente, var det hjulet som er øverst til venstre på bildet der, altså oppe til høyre for  ac pumpen (Var et random bilde jeg fant på nett, og den røde ringen var der fra før.)  Har sett igjennom alle ETK på GS, men finner altså ikke noe klart navn på akkurat det hjulet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...