Peak Skrevet August 23, 2017 Share Skrevet August 23, 2017 Har problemer med en slik tilhørende min e39 2002, bilen åpner seg ikke med fjernkontrollen i nøkkelen lengre og må inn i låsen for å åpnes manuelt. Snakket med Koed og han var usikker på om det sitter batteri i disse eller om nøkkelen lader i tenningen? -I følge flere youtube videoer sitter det er 2032 batteri i disse, men andre viser det motsatte. Forsøkte og dele opp min for å se, men det var rimelig umulig for den satt godt(!). Hva er sannheten her? Skulle gjerne hatt denne til å fungere som normalt og med fjernbetjeningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet August 23, 2017 Share Skrevet August 23, 2017 Jeg har sånn nøkkel til 2001 e 39. Har kjørt med bilen i 12 år og bruker fjernkontroll mange ganger pr dag. Aldri byttet batteri, men bruker begge nøklene, fordi de skal lade ved kjøring. Jeg rotet bort en nøkkel ca ett og et halvt år, men fant den for ca 1 måned siden og den fungerte med en gang. I visse situasjoner med kraftig solskinn inn frontruta kan jeg ha problem med å låse opp. Har du prøvd om kappen på nøkkelen til bakluka virker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet August 23, 2017 Forfatter Share Skrevet August 23, 2017 Det har jeg og ingen virker. Vel, bagasjeluken er et kapittel for seg selv så ikke alt er som det skal der heller. Hva er størst sansynlighet for at er feil her? Selve nøkkelen eller mottakeren i bilen? Ny nøkkel ferdig kodet kostet NOK2000, vil prøve å unngå det da denne bilen var relativt rimelig i innkjøp, men det er det verdt dersom det er det som må til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet August 23, 2017 Share Skrevet August 23, 2017 Vi har samme problem på e53en. 2001 mod. Jeg har ikke tatt meg bryet enda, men av hva jeg har funnet ut, kan problemet være to ting. Det ene er det oppladbare 2032 batteriet som kan være defekt, eller induksjonsladeren i bilen. Har du en induksjonslader til tannbørsten din (en slik braun de selger på clas ohlson feks) kan du teste å lade nøkkelen på den. Visstnok skal man kunne bake nøkkelen på 200gr i steikeovnen for å kunne dele nøkkelen og bytte batteri. Ellers må den delen på rattstammen byttes. Disclaimer fra meg, siden jeg ikke har gjort dette selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet August 23, 2017 Share Skrevet August 23, 2017 Jeg synes 200 gr virker brutalt på elektronikken i nøkkelen, men det er er jo 2000 for en ny så man kan jo prøve. Jeg ville heller satse på å bryte den opp. OBS jeg er ikke ekspert på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet August 23, 2017 Share Skrevet August 23, 2017 Var inne på youtube nå og ser man bruker en tynn kniv til å skjære opp limet rundt kanten. Batteriet kan også være limt på begge sider. Ta en titt der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet August 23, 2017 Forfatter Share Skrevet August 23, 2017 (endret) Det skal sies at denne nøkkelen ikke ser 100% original ut men i følge en troverdig tidligere eier (ingen grunn for at han skal lyve) fungerte den tidligere, men kuttet plutselig, den mangler BMW logo f.eks. og de inngraverte indikasjonene på hva hver knapp gjør er ganske dårlig utført. Har holdt på i hele dag uten å være altfor harhendt med å få splittet nøkkelen, men den gir seg ikke så lett som hos mange på Youtube... Men det må jo være et batteri inne i disse dersom den har fungert før... Endret August 23, 2017 av Peak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå