Clonen Skrevet September 16, 2017 Share Skrevet September 16, 2017 (endret) Heisann Bimmere! Jeg kjøpte nylig en BMW 1-serie, 2011 modell (122 hk, bensin, automat), og tok den rett på driftstest for å vite at alt var i orden. Testen kom ut hovedsaklig positiv, men det var noe høy HC i kjølevæsken (178 HC) og en feil ved lambda på forhøyet tomgang. De på NAF sa at disse to bemerkningene sannsynligvis hang sammen og de foreslo at toppakningen kunne være dårlig uten at de kunne si det sikkert. Jeg har vært innom tre ulike verksted (pluss Sulland BMW Hamar,) men samtlige har sagt at de punktene på testen ikke er noe som vil forringe bilens motor, og derfor ikke behøver å gjøres noe med. Samtidig sier dem at det lite sannsynlig er toppakningen. Men etter å ha hatt bilen litt har jeg lagt merke til at bilens motor tikker når jeg kaldstarter den. Denne lyden trodde jeg først kom av løs viftereim, men jeg har skjønt at det kommer fra motorrommet. Når jeg har kjørt litt blir lyden helt borte, og det samme gjelder hvis jeg starter motoren etter en kort stoppepause, da er den ikke til å høre. Motoren har ellers ingen ulyder og fungerer tilsynelatende godt. Det er heller ikke spor i oljen etter noe hvitt puss eller lignende. Tidligere eier sier at motoren stoppet i 2016, og at Sulland byttet hjerne i den forbindelse. Det er all informasjonen jeg har. Noen her inne som har noen erfaringer på dette området? - Anders Endret September 17, 2017 av Clonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå