soundboy Skrevet Oktober 4, 2017 Share Skrevet Oktober 4, 2017 Hei, fått opp denne melding etter har byttet veihus-ventil og andre ting. nå ville den ikke starte.. 2001. M54 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 4, 2017 Share Skrevet Oktober 4, 2017 Hvilke andre ting? Å bytte veivhusvent skal ikke gir den noe sånt. Betyr at motoren er gått i nødprogramm med kraftig redusert effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundboy Skrevet Oktober 5, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2017 Det hele startet med at var stor ulyd i motoren, mistanke rettet mot reg.kjede. Hadde kjøpt inn kjede, ny strammer fjær og pakking. Inkl veihusventilen som skulle byttes uansett. Dermed ble det skrudd opp topp dekselet etc.. Var slakk kjede, men fant ut at ikke var så enkelt å bytte kjede. Så dette ble ikke gjort, byttet kun fjør og pakking. Kjedet ble stramt å fint etter det likevel. Under hele prosessen, måtte jeg flytte på bilen litt, siden ikke hadde koblet av batteriet, så satte den N og flyttet ditt ønsket. Men tenkte ikke noe mer enn det, dermed sto den i N og skrudde av tenningen. Etter dette ikke fått startet. Ser nå , før dro på jobb , så får ikke den motornotprogramm opp mer. Men bilen starter ikke. Eneste vet nå at , er veldig dårlig børster på lade-regulatoren, hadde kjøpt ny. Men fått feil type. Sukk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundboy Skrevet Oktober 5, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2017 Feilkoder : P0604 har funnet fram til dette, P0604 internal control module random access memory RAM error noen som har hatt denne koden før?? nå lyser disse lampene hele tiden. gul motor rød batteri antispinn + ABS (fortsatt ikke funnet ut feil med dette. Byttet to nye ABS sensor høyre siden) har sjekket alle sikringer , ingen som har gått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 5, 2017 Share Skrevet Oktober 5, 2017 Batteriet ditt, er det gammelt? Hva er hvilespenning? Bør være over 12.3VDC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundboy Skrevet Oktober 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2017 Batt, er ikke så gammelt ennå. Tipper maks 3,5-4 år ca. Sist sjekket mener den lå på 12,5V. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Oktober 6, 2017 Share Skrevet Oktober 6, 2017 Starter bilen nå? Siden du har fått opp feilkoden, regner jeg med dette. P0604 er noe dritt, i noe tilfeller kan det være et dårlig batteri, eller mye verre at hjernen har funnet en feil med seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundboy Skrevet Oktober 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2017 (endret) 4 timer siden, stoltbmwelsker skrev: Starter bilen nå? Siden du har fått opp feilkoden, regner jeg med dette. P0604 er noe dritt, i noe tilfeller kan det være et dårlig batteri, eller mye verre at hjernen har funnet en feil med seg selv. Fått greie på hva P0604 , betyr fra et verksted. I følge deres feilkoder liste : "deffekt styreenhet for innsprøyting" denne nå nok byttes ja.. Så hjerne her har nok funnet feil med seg selv ja. Hvordan dette har gått til, uvisst. Drivet å sjekket opp, om det kan byttes med ei brukt vare så lenge dem er like. Noe usikkert her åh Pga verksted hadde en lik hendelse med samme type bil og dem fikk ikke kodet opp den gamle , dermed måttte fikse eller gjøre noe triks med gamle enheten til den bil. Hos min står det Simens DME MS43 , hvis husker rett her å nå. Har funnet en , men fikk ikke tak i den idag Pga stengte tid 16:00. Kosta 1000kr. 100% lik motor type, forskjellen var at denne kom fra sedan. Har fortsatt motorNotpgramm ennå. Å alt oppi dette, er dynamoen "ferdig", bør byttes...😟 Endret Oktober 6, 2017 av soundboy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundboy Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 (endret) Siste nytt. Et ord : drittbil ! dette er blitt gjort med den nå. Ny dynamo 120A (gamle 90A). Ny batteri Varta sliver H3 100A. ny veihusventil, fjærstrammmer. (nye ABS sensorer rundt om, inkl brukt elektronikken på styreenhet, dette er byttet ei stund siden). fant ut at var en kontakt som ikke var satt på, dermed blitt forsøkt å starte uten den. Hjelper heller ikke at sitt i nå, alt er på plass nå. Starter ikke. Også prøvd med en ny brukt ECM boks Pga kode P0604. Starter ikke, har fortsatt motornotprogramm. Lyser fortsatt : rød batteri lampe gul motor lampe gul antispinn lampe turtelleren oppfører seg rar, fort opp og ned igjen ved tenning. Får ikke alltid opp motornotprogramm hver gang ved tenning av. Har nå gitt helt opp, aldri vært borti så mye dritt på en gang. Er nok siste gang blir en BMW på meg. Verksted neste (noe misliker sterkt=høy pris) da det er helt umulig å finne feil etc... stått nå i to uker. 05.07.2018 Årsak / Løsninger : Ikke ville starte / Sikring gått i motorrommet. Under kupefilter boksen. Rødt batteri lampe inkl gul motorlampe / Manglet et løpehjul til dynamo , som sitt sammen med bolten til dynamo. Gul ABS/Antispinn lampe / ødelagt styrenhet, sendt til rep hos styreenheter.no Endret Juli 5, 2018 av soundboy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå