Gå til innhold

e46 facelift bytte lykter


JohTus
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en 2002 e46 facelift med originale halogen lykter uten ae. Jeg syns at det er litt dårlig lys av de, og jeg kunne også tenkt meg linselykter og AE siden jeg liker bedre den looken. Har vurdert et sett depo linselykter med halogen og AE, og jeg lurer derfor på hvordan lyset i disse er i forhold til originalt, og om det er plug and play. Jeg har også vurdert xenon, men jeg ser for meg at det blir ltt mer styr med tanke på ledningsnett og lightcheck. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ettermonterte selv facelift bixenon lykter i min prefacelift e46. De erstattet altså halogenlyktene. Lyset var noe _helt_ annet med xenon i forhold til halogen.

Jeg vurderte som deg uorginale halogenlykter (og forsåvidt uorginal xenon), men så fikk jeg tak i et sett orignale xenonlykter til en god pris og da var valget enkelt.

Lysmodulen måtte jeg bytte (og kode til bilen) for å få xenon-funksjonalitet. Trakk ledninger fra lysmodul til hver lykt for styring av bixenon. Lyktespylere ble også ettermontert siden det er påbudt når man har xenon, i tillegg at jeg synes det er lurt om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, HansErik skrev:

Jeg ettermonterte selv facelift bixenon lykter i min prefacelift e46. De erstattet altså halogenlyktene. Lyset var noe _helt_ annet med xenon i forhold til halogen.

Jeg vurderte som deg uorginale halogenlykter (og forsåvidt uorginal xenon), men så fikk jeg tak i et sett orignale xenonlykter til en god pris og da var valget enkelt.

Lysmodulen måtte jeg bytte (og kode til bilen) for å få xenon-funksjonalitet. Trakk ledninger fra lysmodul til hver lykt for styring av bixenon. Lyktespylere ble også ettermontert siden det er påbudt når man har xenon, i tillegg at jeg synes det er lurt om vinteren.

Var noe slikt jeg regnet med ja, blir fort både litt dyrt og mye arbeid for en billig bil... vet du noe om lyset på depo halogen linselykter i forhold til original halogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
On ‎17‎.‎12‎.‎2017 at 12.35, HansErik skrev:

Jeg ettermonterte selv facelift bixenon lykter i min prefacelift e46. De erstattet altså halogenlyktene. Lyset var noe _helt_ annet med xenon i forhold til halogen.

Jeg vurderte som deg uorginale halogenlykter (og forsåvidt uorginal xenon), men så fikk jeg tak i et sett orignale xenonlykter til en god pris og da var valget enkelt.

Lysmodulen måtte jeg bytte (og kode til bilen) for å få xenon-funksjonalitet. Trakk ledninger fra lysmodul til hver lykt for styring av bixenon. Lyktespylere ble også ettermontert siden det er påbudt når man har xenon, i tillegg at jeg synes det er lurt om vinteren.

Hei,

Fersk i faget.. hjelper min sønn med en 03' E46 Facelift ..  skal bytte fra H7 til innkjøpte pent brukte Xenon fra identisk bil.. riktignok Touring.   Vet du om det på den bilen må trekkes nye kabler...  skiftes og programmeres lysmodul?

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...