Gå til innhold

VIN og BMW Scanner spørsmål


xracer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har plundret litt med Airbagproblemet jeg har hatt på ene bilen. MRSZ3 modul v.2.5 bla. Internal ECU error og permanent airbaglys. Hadde også i lista venstre sidebag og setefeil. Tok ut modulen, lodda meg på og reprogrammerte EEPROM med en sannsynligvis ok BIN fil. Satte i modulen og starta opp. Airbaglyset var borte...Jippi...men etter 2 dager kom det tilbake rett etter start av bilen. Startet så bilen dagen etter. Ikkeno lys å se. INPA log sa da at det hadde vært ETT tilfelle av Internal ECU error siden jeg monterte tilbake modulen. Sensorene er ok så dette kan for meg minne om at denne feilen kan komme av lav batterspenning selv med start av bilen (1-2 sek med lav spenning når startmotor går...Jeg har forsåvidt ett labert batteri i bilen nå...Uansett så ser det ut for at modulen KAN recover fra Internal ECU error selv. En annen sak er når telleren kommer til 256 for antall ganger denne har oppstått. Mulig den låser seg permanent da? Uansett...det jeg lurer på nå er at INPA rejecter modulen sånn det står nå og er ganske sikker på at VIN er feil i modulen nå pga brukt en random fil til å blanke modulen. Kan jeg da bruke BMW Scanner til å skrive riktig VIN i modulen og vil da INPA lese den bare ved den forandringen?

 

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...