Gå til innhold

Pipe/kvitrelyd


Meyer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er en ulyd (pipe/kvitrelyd) som synes å komme fra ett sted i området rundt multireima på en bmw 320 e 36, og lyden er der kontinuerlig. 

Alle delene som tilhører er forsøkt byttet og alt er nå nytt, inkl. reim. Etter at reima har vært av går den stille i noen minutter før den begynner igjen.

Noen som ha noen forslag rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte silikonspray på reima, men det måtte gjentaes med noen dagers mellomrom. Det funket etter mye spraying. Tror det var på våren etter jeg tok bilen ut av vinterlagring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.5.2018 at 12.48, orala skrev:

Jeg brukte silikonspray på reima, men det måtte gjentaes med noen dagers mellomrom. Det funket etter mye spraying. Tror det var på våren etter jeg tok bilen ut av vinterlagring. 

Silikonspray?? Det ville jeg ikke brukt, brukt Belt Grip og sjekk strammehjulene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke problem å bruke silikonspray, kommer helt an på mengder. men i hovedsak mjuker silikonsprayen opp gummien på reima, typisk at den nye reima har ligget lenge på et lager og trenger litt tid på å gå seg til.

vist alt av reimhjul, reimstrammer, vannpumpe? er bytter i tillegg til reima, så ville jeg bare prøvd med litt silikonspray eller Belt grip spray som nevnt over, Belt grip spray er så og si det samme som silikon spray, den gjør den samme nytten. verste som kan skje med for mye silikonspray er at den kan hoppe av, og det skal mye til så lenge strammer fungerer fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...