Paulsen Skrevet Mai 30, 2018 Share Skrevet Mai 30, 2018 Nedslående resultat etter motorflush. Motor bakket seg god og varm på tomgang til det begynte å piple ut peilepinnerør. Tømte ut olja og heiv på motorrensen. 10 min tomgang, tømte ut, fylte på ny olje. Lot motor bakke på tomgang i vel 20 minutter, uten at det hadde lekt noe. Kjørte derfor litt rundt i nærområdet og dro på litt, regner med han spydde ut vel 1 liter olje på to små pådrag over et par hundre meter. Konklusjon er vel heftig blow-by og ferdig maskin. Får se hva neste kapittel i boka bringer, om det blir overhaling eller byttemotor. Men det blir nok ikke med det første. Takk for alle tips og innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulsen Skrevet Juli 5, 2018 Share Skrevet Juli 5, 2018 Update: Motor tatt ut av bil med god hjelp fra en kompis og sendes fortløpende til Cylmo i Trondheim til full overhaling. Dette er nok det minst kostnadseffektive alternativet på lang vei, men blir greiest for meg. Alle TDS-motorer jeg har funnet til salgs er gått et sted mellom 350-500k km, mens min bare akkurat har bikket 250.000 km. Sånn helt egentlig skulle man satt i en M57-maskin, men gidder ikke styret med ledningsnett, startsperrer og eventuelle godkjenninger hos SVV. Forhåpentligvis ordner dette seg greiest mulig og jeg har en så god som ny TDS i løpet av sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå