Moskaar Skrevet Juni 2, 2018 Share Skrevet Juni 2, 2018 Hei, jeg vurderer en e46 med påbegynnende sprekker. Flere sveisepunkter er gått og en liten sprek på ca 1 cm har allerede oppstått på høyre side. Finnes det noen firmaer med ekspertkompetanse på dette i Norge eller bør jeg vurdere utlandet for å få dette fikset ordentlig? Sverige? Tyskland? Det er ellers en meget fin M3. Walk away pga dette eller fikse skikkelig? Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 5, 2018 Share Skrevet Juni 5, 2018 Er det en org. M3 E46 med org. karosseri? Såvidt meg bekjent er org M3 ikke betruffet av svakt opplagerpunkt på samme måte som ordinær E46 da de er forsterket på fabrikken flere steder med ekstra sveis og liming. Samtidig er dette et svar fra såkalte "eksperter" https://drivetribe.com/p/achilles-heel-bmw-e46-m3-subframe-Pl7K58qaTcOyY3cDgHPu-Q?iid=bOJDHKVdQuym5KcStvquKA https://www.turnermotorsport.com/t-gallery-e46-subframe Kjenner ikke til firma i Norge men ethvert seriøst karosserifirma burde kunne fikse dette ved å følge rep.anvisning i BMW sin litteratur som er godt beskrevet. Samtidig ville jeg da tatt høyde for det ved bud. Blir fort noen titusen for forsterkning. Z8 sleit også voldsomt med dempertårn framme med sprekker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Juni 5, 2018 Share Skrevet Juni 5, 2018 (endret) Er veldig vanlig både org e46 m3 og andre motorsterke e46. Søk på e46 m3 subframe disaster på youtube. Redish Automotive i England har bred erfaring på å reparere dette. Endret Juni 5, 2018 av stoltbmwelsker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefre auto Skrevet Juni 6, 2018 Share Skrevet Juni 6, 2018 Holder på med dette selv på min 330CI, skal sveise inn forsterkninger, Eg kjøpte kit fra Turner Motorsport, der får du alle delene ferdig bøyd, klar til å sveises på, GS bildeler selger også et kit, de har kampanje på det nå til 750,- normal pris er vel rundt 1200,- Fleste karroseri verksteder kan utføre en slik jobb. kommer jo så klart an på hva pris folk tar men vist du kjøper kitte så kan de sveise det inn lykke til quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå