KingWing

E93 betydning av feilkoder

Recommended Posts

Har altså en 07 e93 320i som hakker og fusker litt i gangen, har byttet coiler og plugger, men litt lugging henger igjen. 

Har også fått varsellamper, gul håndbrekklampe og gul antispinnlampe som lyser konstant, med varsel om DBC OG DSC failure. 

 

Fikk lest av feilkoder med inpa i dag og den viste som følger:

den viste bare kodene så forklaringen er fra Google.

noen som kjenner til disse feilene og hva som må gjøres??

2EF5 - Map Thermostat Activation

30C1 - motor oil pressure control

3104

29D0 - misfire detection cylinder 4

29D9 - Misfire detected with low fuel

2F8F - Accelerator pedal module and brake pedal, plausibility

EXPLANATION: Can be triggered when doing burn out or dyno

FIX: Ignore or delete

51B0 - Message (Brake light switch) from DSC implausible

A696 - HALL SENSOR, OPEN CIRCUIT, CLOSING MOVEMENT , REAR-END MODULE

A6A4, for overspeed

5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR FAULTY.

9ECF - Switch block, seat adjustment, passenger

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lurer foresten på om all den andre infoen har noen betydning eller om det bare er koden som definerer feilen?

ADR     GEN            ERROR CODE        KIND OF ERROR

12       DME/DDE    2EF5                      21

                                  30C1                     02

                                  3104                     01

                                 29D0                      81

                                 29D9                     02

                                 2F8F                     08

 

18       EGS             51B0                     68

 

24     CUM/CTM    A696                    A4

                                A6A4                    A2

 

29     DSC               5E20                     E0

 

6E BFS 9ECF 28

 

 

 

Etter å ha slettet koder sitter jeg igjen med tre feil:

2EF5 som vel betyr at jeg må bytte termostat??

kan dette ha noe med utgjevne gange i motoren å gjøre?

51B0

5E20

henger disse to sammen og betyr bytte av abs-pumpe??

Edited by KingWing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har en E93 2009-modell og har nå fått samme problem. Lugging ved gasspådrag og delvis tap av motorkraft. Har nylig fått bytta Coil hos Strandveien Auto, men fortsatt ingen bedring. Fant du ut hva det var? Jeg vet at hos biler med X-drive er det i det som kalles mellomkassa at feilen ligger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg endte opp med å måtte skifte alle 4 coiler. Da jeg fikk bytta coil 1 gikk det 2-3 dager så var problemet tilbake. På avlesing stod det at feilen flytta seg fra tennplugg til tennplugg avhengig hvilken coil som ikke var bytta. Så det ble gjort, men problemet er fortsatt ikke fiksa. Jeg har nå fått høre at det kan være dysene som er årsaken. Fortsatt hos Strandveien Auto. Samtidig har jeg googlet dette problemet og det er en som skriver at feilen kan ligge i spjeldhuset - at dette er skittent. Da jeg ba om å få sjekket dette på verkstedet, sa de at så lenge det ikke kommer opp på feilmeldinga er dette ok. Derimot skrev han karen som fant ut at spjeldhuset var svaret at heller ikke hos ham kom det feilmelding på at det var årsaken. Likevel var det det som var feilkilden. Jeg kan dessverre ikke noe om mekking, så jeg vet ikke hvordan man sjekke dette, noen her som vet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.