Gå til innhold

2002 525i Stv (Delebil eller i deler)


Cronzy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en 2002 modell 525i stasjonsvogn som jeg vurderer å bli kvitt som enten repobjekt, delebil eller evt i deler. Alt av deler kan plukkes ned på forhånd. Har motorkran etc så det er ikke et problem. 

Overtok denne i slutten av fjor sommer omtrent, og EU kontroll var den på i oktober men gikk ikke gjennom. Legger ved bilde av mangellapp. 

Understellsnr feilen og panser går ikke opp feilen går hånd i hånd, men panser låsene har jeg prøvd å justere og smøre så det er mye bedre. Panseret går opp så det er utbedret.

Bremseklosser er bytta fremme og bak. 

Indre og ytre styrestag på både høyre og venstre side er bytta med nye gummi mansjetter. 

Feilen med speila var at de sto dønn fast da alu'en har irra seg opp av at bilen har stått i kald og fuktig garasje to vintre uten vask av forrige eier. De er smurt og prøvd å renske, mulig de bør rengjøres enda litt til.

Toppdekselpakning er bytta da jeg mistenker at denne er årsaken til oljelekkasje.

 

Andre ting som er gjort:

Ny vifte motstand

Nye ballaster begge sider

Ny bremselysbryter. 

(Slitasjesensor til bremseklosser er kjøpt men ikke montert, følger evt med) 

Negativt:

Bakluke bør byttes da denne er ganske crispy

Trolig brudd i varmetråd førerstol da denne blir glovarm på et punkt i setet. 

Noe demontert etter feilsøking av vifte anlegg samt bakluke etter sjekk av rustproblemet. 

Girkassa har gått i failsafe mode et par ganger når det har vært på det kaldeste i vinter, vet ikke hvorfor men har ikke kommet de siste gangene det har blitt testa. 

Kommer ikke på mer i skrivende stund men lurer noen på noe så ikke nøl med og spør. Jeg har gitt denne bilen et forsøk men som sagt var den på EU i oktober og fikk stryk, har ikke hatt tid til å bli ferdig med den ennå og får jeg den gjennom EU har jeg ikke tid til å gjøre mye mer på den uansett da jeg har flere prosjekter på gang. Har blant annet en bil jeg bruker mye tid på samt en motor jeg driver å bygger. Tar nok tid det og ikke minst penger så om noen er interessert i deler eller evt hele bilen så bare si ifra!

Bilen har forresten lyst skinninteriør og radioen med skjerm og navi.

Holder til på Hedmarken men jobber i Oslo. 

 

Mvh

Christopher

received_292377421407756.jpeg

IMG_20190405_070826.jpg

Endret av Cronzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...