Mons1 Skrevet April 10, 2019 Share Skrevet April 10, 2019 Har Navi Pro med Harmon Kardon Hifi i min 2002mod E46 Touring. I det siste har radioen fusket litt ved at den slår seg på ei stund etter at motor er startet. Nå slår den seg ikke på i det hele tatt. Navigasjonen fungerer. Jeg mistenker mulig strøm/jording-problem. Dette kan stamme fra da bakre støtdempere ble byttet for 1 år siden. Man måtte jo ta bagasjerommet i atomer for å komme til øvre demper-feste. Da ble det løsnet en del ledninger for å komme til. Vet ikke sikkert, men bare en mistanke. Jeg tenkte først å bare ta sikringen for å prøve en "restart" av anlegget. Kan jo ta batteriet, men hvis det er enklere å ta sikringen, så gjør jeg heller det. Spørsmålet er: Hvor finner jeg de to sikringene til anlegget? Det skal være en 30A og en 5A. Er disse bak eller framme i sikringsboksen i hanskerommet? Mvh Ronny Simonsen Narvik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2019 Etter nærmere undersøkelser, så blir jeg ikke mye klok. Jeg tok løs sikring 5 og 41 som går til Radio og Navigasjonen, men det hjalp ikke å få slått på radioen. Kobler jeg fra batterier, så kommer radioen på. Er det noe jeg har oversett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kigga Skrevet Mai 1, 2019 Share Skrevet Mai 1, 2019 Så vidt jeg husker har HK systemet i E46 forsterker bak. Kanskje greit å sjekke at denne får signal inn og strøm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 4, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2019 På 1.5.2019 den 18.41, Kigga skrev: Så vidt jeg husker har HK systemet i E46 forsterker bak. Kanskje greit å sjekke at denne får signal inn og strøm? Det stemmer. Forsterkeren i følge diagramskjemaet jeg har skrevet ut fra Bosch ESitronic Diagnose, så er det bare 2 sikringer til hele systemet. En på 5Amp og en på 30Amp. Disse to forsyner forsterker, Navigasjon, Radio, antenneforsterker og CD/DVD-spillerne. Jeg tok ut disse to og satte de tilbake i håp om at Radioen ble aktivert. Det skjedde ikke. Men når jeg koblet fra batteriet, så kom alt på igjen. Dette virker ikke logisk 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kigga Skrevet Mai 4, 2019 Share Skrevet Mai 4, 2019 Det er to 12v inn til spilleren pin 15 for strøm og pin 16 for styresyrøm. (Hvis jeg husker korrekt). Hvis spilleren ikke får 12v på pin 16 vil den ikke skru seg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå