Gå til innhold

2006 BMW 530d Msport(231hk) som repobjekt


02dag
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen har gått 255000km og ble importert av meg fra tyskland i 2009. Jeg har hatt bilen i ti år. Under ser du noen bilder som ble tatt rett før viftereima røyk i februar og forårsaket større skader. Dette er med BMW originale 16" felger med  vinterdekk på. Sommerfelger er originale Msport 18" med helt nye Goodyear Eagle, kjøpt i fjor.

Det ble byttet motor ved 222000. Denne "nye" motoren hadde gått 184000 på dette tidspunktet. 

Har byttet støtdempere for tre år siden ved ca 200000. Tok vekk swirl flaps ved 160000. Skiftet alt i forstilling ved ca 180000, har i ettertid skiftet endeledd etterhvert som de har blitt utslitt.

 

Det siste året har jeg skiftet 

  1. alle fire hjullager
  2. bremseskiver og klosser foran og bak
  3. hardy kobling og opphengslager mellomaksel 
  4. dynamo
  5. Endeledd høyre foran
  6. tårnlager
  7. Raklestag og stabstagforinger
  8. pakninger i girkassa samt oljeskift
  9. dieselfilter 
  10. nye sommerdekk i fjor
  11. Iforbindelse med feilsøking så er alle løpehjul skiftet, termostater og noen kjøleslanger.

Følgende url gir oversikt over utstyr https://www.mdecoder.com/decode/cp29137. Jeg kan imidlertid nevne panorama, HUD, Msport, stor Navi, sportsseter svart skinninteriør med grå felter. Lister i pianolakk. Xenon, multifunksjonsratt og lysassistent. Har i tillegg en dension for å kunne spille av musikk fra USB og Iphone3 og 4.(med adapter kan man spille av fra telefoner med nyere plugg)

Av ting som er galt er at varmetråder i bakluke ikke fungerer. Avflassing av klarlakk på høyre bakskjerm og under høyre framlys. Rustbobler på det ene hjørnet på bakluke. I tillegg er det selvfølgelig noen merker og riper som følge av bruksslitasje, men bilen fremstår absolutt ikke som et vrak.

Grunnen til at den var et repobjekt kan leses i denne tråden 

 

Det du trenger for å få bilen til å gå igjen er deler for ca 5000 og tid. For en som har ork og kan dette så vil jeg anta at det er ca tjue timers jobb. Man må ikke ta motor ut av bilen for å få til dette. Her er delelista.

  1. Topplokkspakning, (kan ikke bestilles før etter at gammel topp er tatt av, må måles for høyde)
  2. Frontdekselpakning
  3. Registerkjedesett øvre, Autodoc varenummer 30347
  4. Registerkjedesett nedre, Autodoc varenummer 30348
  5. Pakning veivaksel(i frontdeksel)
  6. Spjeldhus, Autodoc varenummer 7.00376.04.0
  7. 8 liter olje
  8. Nok kjølevæske

Når bilen er kjørbar igjen må forstillingen kontrolleres pga bytte av endeledd foran og bilen må kjøres i mer enn 60 km/t en stund for at regenerering av partikkelfilter skal gjennomføres.

Jeg har topp fra gammel motor og mange deler fra denne, alt følger med.

Biler som denne fra 2006-2008 ligger på finn med utropspris 120000-150000 når man ser bort i fra noen drømmere og et par biler som går for mindre. Jeg vil tippe at normal salgspris ligger på 100000-110000. 

Tenkte at i dette tilfelle så er en grei prisantydning 75000. Ved hurtig avgjørelse kan dette selvfølgelig diskuteres.

 

 

 

 

IMG_4695.JPG

IMG_4697.JPG

IMG_4698.JPG

IMG_4699.JPG

IMG_4701.JPG

IMG_4705.JPG

IMG_4707.JPG

IMG_4711.JPG

IMG_4716.JPG

IMG_4720.JPG

IMG_4721.JPG

IMG_4723.JPG

IMG_4731.JPG

 

 

 

IMG_4836.JPG

Ekstra Angel eyes pærer følger med. Jeg trodde jeg måtte bestille to for å få to og fikk to par.

IMG_4837.JPG

Ekstra knapp til baklukeglass følger også med. Fikk to når jeg kjøpte og byttet denne for fire-fem år siden.

Endret av 02dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Bilen er nå reparert og firehjulskontroll er utført og DPF er regenerert. Holder på med å skifte ledningsnett til bakluka og når dette er gjort så vil den bli lagt ut for salg. Bilen er mekanisk helt i orden.

 

Utropspris 110000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...