Gå til innhold

DABtunein350 e60


Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte denne dabtunein 350 bluetooth på GS bildeler. Noen som har erfaring fra denne? Den skal stilles inn på FM 87.6. Jeg får inn adapteret og hører lyd når jeg vrir på fjernkontrollen til adapteret, men på displayet i iDriven står det bare "87.6" altså ikke kanaler eller dabpower.. 

 

Adapteret er helt nytt, noen som vet hva problemet er og hvorfor det ikke kommer opp i iDrive? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xz89 skrev:

Hei. Kjøpte denne dabtunein 350 bluetooth på GS bildeler. Noen som har erfaring fra denne? Den skal stilles inn på FM 87.6. Jeg får inn adapteret og hører lyd når jeg vrir på fjernkontrollen til adapteret, men på displayet i iDriven står det bare "87.6" altså ikke kanaler eller dabpower.. 

 

Adapteret er helt nytt, noen som vet hva problemet er og hvorfor det ikke kommer opp i iDrive? 

Er problemet at fjernkontrollen virker død? Det er et velkjent problem med disse her. I fjernkontrollen er det en bladfjær som skal presse mot siden av batteriet og skape kontakt. Noe har gått galt i produksjoen slik denne fjæren ikke presser mot batteriet. Det du trenger å gjøre er å ta ta ut batteriet og bruke en fin skrutrekker eller noe slikt, og løfte bladfjæren litt ut slik at den kommer i kontakt med batteriet. Manualen er på noen punkter også litt mangelfull og ikkehelt lett og forstå. Særlig når det gjelder instilling av forhåndsvalg kanaler. Den har faktisk 16 og ikke 4. Men å stille inn disse skapte hodebry for meg (kan hjelpe hvis du trenger det her). Når det er sagt da jeg fikk løst alle problemer har denne virket helt fint i min E38  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det virker som fjernkontrollen er ok, for jeg får til å skifte kanaler på den. Men det kommer ikke opp kanaler i displayet i iDriven, står kun "87.6" .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først setter på radion i bilen til 87.6 og så slår på tunein enheten. Kommer det da opp DABRADIO i displayet? Hvis det ikke gjør det må du sjekke om du har RDS slått på i orginal bilradio. Kommer det opp DABRADIO er det nok en setting i tunein enheten. Mener å huske huske at jeg måtte gå inn i menyen og slå på visning av kanalnavn på min. Hvordan finner du ut i den engelske manualen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...