SEB1971 Skrevet Mai 9, 2019 Share Skrevet Mai 9, 2019 Hei Noen som kan gi meg et råd? Har en X3 2008 mod. med motorhavari. Veiv, veivlagre, og rådelagere er skrot. Tror det er best å bytte motor, men ser at 98% av disse motorene som ligger på nettet er av typen N47D20C og nyere årsmodeller, og det er jo bra. Men den må jo passe i bilen. Er det mulig å bruke motor av type C i min bil? Hva skal eventuelt til av endringer? Noen med erfaring rundt dette? Hilsen Svein Erik, frustrert BMW eier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 10, 2019 Share Skrevet Mai 10, 2019 Sitter dessverre med bare vage minner om forskjellene men mener de var internt i motoren, som veivaksel og enkelte internkomponenter som er optimert. C betyr bare hvilken intern revisjon motoren er. Kan ikke erindre en B versjon men mener det skulle være 123d sin med biturbo. Om du har en C motor med tilhørende motorhjerne så skal du kunne bruke den uten at jeg kan garantere deg det ift A revisjonen. Festene og alt skal være de samme. Kanskje andre her på forumet fysisk har prøvd et bytte fra revisjon A til C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 10, 2019 Share Skrevet Mai 10, 2019 Her er en på et annet forum som påstår blokkene er forskjellige: https://www.bimmerforums.co.uk/forum/f68/blocks-n47d20a-n47d20c-same-t324665/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SEB1971 Skrevet Mai 10, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2019 Takk for info, føler vel at usikkerheten fortsatt henger over meg. Hadde vel håpet på at noen hadde svart ja det går fint, bare kjøp. Håper å høre fra noen som har testet dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå