Dammern Skrevet Mai 14, 2019 Share Skrevet Mai 14, 2019 (endret) Heisann, Tenker å skaffe noen nye 20" til min G30 og har et par spørsmål. Hva skal til for å få de godkjent inn i vognkortet? Er det i det heletatt verdt det? Et lite problem da er lasteindeksen, da det kreves 97 bak, men 245/35 går bare opp til 95. Hvor lurt er det å sette på 245/35 foran, og 255/35 bak på 8,5x20 felger? Blir litt forskjell hvor mye dekkveggen buler selvsagt, med er det stort merkbart? Annen mulighet er selvsagt 275/30 bak, men da blir det litt vanskeligere å finne lik felg som er bredere med rett innpress. Innpresset blir da også over 7,5mm, og TUV papirer og annet kommer sikkert inn i bildet. Annen løsning er jo bare å gi balla å sette på 245/35 (95Y) både foran og bak, for så å sette på originaldekkene når jeg må vise den frem. Men det hadde vert kjekt å fått de godkjent. Edit: Kom på i etterkant at TUV papirer blir det vel uansett hvis de skal godkjennes. Endret Mai 14, 2019 av Dammern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
malloq Skrevet Mai 14, 2019 Share Skrevet Mai 14, 2019 Mulig jeg som begynner å bli gammel, men hvorfor leke med sikkerheten på dekk? Du mister vel 120 kg nyttelast ved å gå ned til 95 kontra 97, og med fem voksne i bilen begynner du å nærme deg grensen selv (med forbehold om at jeg ikke kjenner nyttelasten på bilen din). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå