Gå til innhold

Dekkdimensjon 20" felger G30

Dammern
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Tenker å skaffe noen nye 20" til min G30 og har et par spørsmål. 

Hva skal til for å få de godkjent inn i vognkortet? Er det i det heletatt verdt det?

Et lite problem da er lasteindeksen, da det kreves 97 bak, men 245/35 går bare opp til 95. Hvor lurt er det å sette på 245/35 foran, og 255/35 bak på 8,5x20 felger? Blir litt forskjell hvor mye dekkveggen buler selvsagt, med er det stort merkbart? Annen mulighet er selvsagt 275/30 bak, men da blir det litt vanskeligere å finne lik felg som er bredere med rett innpress. Innpresset blir da også over 7,5mm, og TUV papirer og annet kommer sikkert inn i bildet.

Annen løsning er jo bare å gi balla å sette på 245/35 (95Y) både foran og bak, for så å sette på originaldekkene når jeg må vise den frem. Men det hadde vert kjekt å fått de godkjent.

Edit: Kom på i etterkant at TUV papirer blir det vel uansett hvis de skal godkjennes.

Endret av Dammern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg som begynner å bli gammel, men hvorfor leke med sikkerheten på dekk? Du mister vel 120 kg nyttelast ved å gå ned til 95 kontra 97, og med fem voksne i bilen begynner du å nærme deg grensen selv (med forbehold om at jeg ikke kjenner nyttelasten på bilen din).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...