Gå til innhold

Bmw e90 318D problemer


MrUflax
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, trenger sårt hjelp med e90en! Har hatt den inne en gang på bavaria uten at de fant ut av feilen, ca 3-4 timers feilsøking. Kommer ingen feilkoder på motor. Har feil på abs muligens en sensor eller dårlig abs ring. 

Men til problemet! Starter og sviver helt fint, men når jeg for eksempel kjører over en fartshump og girer ned til 2 ifra 3gir så begynner den å sperre på turtallet, og må liksom ta inn clutchen og ruse den i noen sekunder for at den skal komme seg igjen.

Når den da kommer seg igjen så kommer det en røyk sky ut fra eksosen. Så kan bilen være helt fin igjen til neste fartsredusering eller fartshump. Noen ganger så virker bilen helt fint, andre ganger ikke.

Tenkte kanskje det kunne være tett dpf eller at egr ikke virket som den skulle, men har testet dette på bmw verksted og skal være ok. Motoren kan også nevnes er fabrikkny og har gått ca 20k km så turbo osv burde ikke være noe problem. 

Kan abs feilen ha noe med dette å gjøre? Eller er det noen som har opplevd noe lignende? 

Håper noen kan hjelpe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg klar over, men tror det skjedde så mye med den forrige motoren at han forrige eieren byttet det meste som var slitt og gammelt i tillegg, og mener på å huske at han sa at dyser, turbo osv ble sjekket og byttet mtp at det var gått langt og skulle på ny motor. MEN, det vet jeg jo ikke helt sikkert.. Kan igrunn tyde litt på turbo problemer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...