Jump to content

kimhas

Members
  • Content Count

    268
  • Joined

  • Last visited

About kimhas

  • Rank
    Kaptein

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bærum
  • Kjøretøy
    525 E60,mini,LR Def,X5

Recent Profile Visitors

1833 profile views
  1. Ja og det kan være brudd i en eller flere av jordledningene som også lager problem
  2. De jeg har vert borti har røket ca mellom høyttaler og hengsel. Det er en skarp kant, du ser den inni der hvor ledningsnett går inn i taket mot høytaler. Originalt rep sett går ut på å klippe over hele ledningsnett ved høytaleren og lage en kontakt der. Så må hele ledningsnettet i luka skiftes og kobles mot kontakten du har montert i taket.
  3. Det er gjerne mekanismen som går tregt. Og da er det ikke noe quixfix egentlig. Tar litt tid å bytte på den bilen. Og krever enda mer tid og utstyr om man skal reparere den å sette tilbake.
  4. Det er vanskelig å si hvor feilen ligger utifra infoen vi får her. Det er jo tydelig at det er ettermontert uoriginal radio og ledningsnett / overganger til dette. Kan jo være problemer i forbindelse med det. Her må det feilsøke å måles med multimeter, ikke gjette på det ene eller det andre som kan være feil. Det er foresten utrolig rotete å lese det du skriver.
  5. Hei. Hvilken motor har du, og hvor i landet? Jeg har nødvendig spesialverktøy osv og kan gjøre jobben men har nok å drive med å skrur ikke for småpenger men alikevel langt under verstedtimepris
  6. Jeg trengte ikke noe verktøy for å løsne drevet på diesel pumpen. Men løsnet boltene til pumpen noen runder og løsner mutter på drevet noen runder, så kan du banke litt på akslingen så løsner nok drevet. I ett annet tilfelle måtte jeg ha avdrager men holdt med en vanlig 3 armer avdrager, trengte ikke spesial verktøy
  7. Hei. Registerhavari? Hvor i landet holder du til? Mvh Kim
  8. For min del gikk det bra med pluggene. Du kan jo spraye litt rust løser gjevnlig før du skal bytte de. Det er også en fordel med god å varm motor, da løsner de nok greit. Det er ikke behov for å tappe noe kjølevann
  9. Synd du ikke skiftet relet når du først hadde av innsuget.. Jeg hadde samme bil og samme symptomer som deg. Ble bra etter skift av rele og plugger
  10. Det kan hende det er frm modulen som har tatt kvelden. (styrenhet som har med lys mm. å gjøre)
  11. Plutselig et annet skilt også 😅 eller kanskje en annen bil
  12. Mye som skurrer ja. Om man søker på reg nummer som står på bilen finner man ut at den er EU godkjent nå i sommer, samt at det er lån med pant i bilen.
  13. Jeg trodde man bare såvidt rakk taste N i Google feltet før registerhavari infoen haglet jeg 😅 Jeg vet det står mye i god info her på forumet også. Symptomer før havari er gjerne ulyd/skranglelyd i bakkant av motor.
  14. Gikk ganske raskt ja. Men overraskende få som var interessert nok til å ta kontakt
  15. Solgt via finn.no. Kommer til å bli savnet
×
×
  • Create New...