Gå til innhold

Noen som kan bytte registerkjede på en BMW 1 serie billig?? eller sjekke kjede


Bimmernew
 Share

Anbefalte innlegg

har kode p0012 a camshaft position - timing over rated bank 1 er usikker om kjedet har gått ikke sant??

Hørte ikke vits og bytte vanos hvis kjedet har gått.

Noen som vil påta seg jobben?  Bor i lhmr.

Hadde vært fantastisk og sjekke kjedet ført kanskje. Håper vrikelig noe ngang gjøre dette til en god pris.

N46B20 motor bor Lillehammer

 

 

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to Noen som kan bytte registerkjede på en BMW 1 serie billig?? eller sjekke kjede

Å bytte registerkjede er ikke gjort på no-time så jeg har mine tvil på at noen tar på seg dette særlig rimeligere enn et verksted. I tillegg har du garanti på jobben hos et verksted :) Jeg ser i flere tråder at du sliter med bilen, det er utrolig synd og kjipt, men frykter at tiden for å ta med bilen på et verksted er for lengst kommet. 

En kompis fikk kjedehavari i høst på sin 06’ 116i, og det midt i rundkjøringa i sentrum. Den røk rett av. Poff. Jeg spurte han nå og det havnet på 22000,- hos et uavhengig verksted. Det ble også fikset en god del følgefeil til den prisen, som tok noen ekstra timer. I tillegg var det plastikkbiter i hele motoren i følge han.

Igjen, det vi prøver å sier er at du må få bilen på verksted, finne de faktiske feil og få et prisoverslag på rep.. Ja, det koster med feilsøking også :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, kimhas skrev:

Hei. Hvilken motor har du, og hvor i landet? 

Jeg har nødvendig spesialverktøy osv og kan gjøre jobben men har nok å drive med å skrur ikke for småpenger men alikevel langt under verstedtimepris 

BMW 1 serie N46B20 Bor i Lillehammer

ca pris da? vet ikke kan si det er i plenum? Men sjekke kjede kanskje før skift?

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Marius2002 skrev:

Å bytte registerkjede er ikke gjort på no-time så jeg har mine tvil på at noen tar på seg dette særlig rimeligere enn et verksted. I tillegg har du garanti på jobben hos et verksted :) Jeg ser i flere tråder at du sliter med bilen, det er utrolig synd og kjipt, men frykter at tiden for å ta med bilen på et verksted er for lengst kommet. 

En kompis fikk kjedehavari i høst på sin 06’ 116i, og det midt i rundkjøringa i sentrum. Den røk rett av. Poff. Jeg spurte han nå og det havnet på 22000,- hos et uavhengig verksted. Det ble også fikset en god del følgefeil til den prisen, som tok noen ekstra timer. I tillegg var det plastikkbiter i hele motoren i følge han.

Igjen, det vi prøver å sier er at du må få bilen på verksted, finne de faktiske feil og få et prisoverslag på rep.. Ja, det koster med feilsøking også :) 

Gjort det ikke sant se her meget dyrt apparat der og stemmer over mitt bmw apparat. Er jo den feilen P0012

IMG_20210225_134946.jpg.b53a94156f65c653b009f831ca3fb782.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vet ikke om du har fått fikset kjedet, men vær litt forsiktig med å kun ha fokus på å få det så billig som mulig. Vi tok to biler for ikke lenge siden hvor mekanikeren som først hadde jobben var veldig billig. På den ene bilen var motoren ødelagt og vi måtte bytte motor. På den andre bilen var også jobben med kjedet gått galt, samt mye annet som ledninger, kontakter, toppdeksel og dysehull i blokka ødelagt. Her valgte eier å ta bilen tilbake etter vi fant så mye feil for å se om han kunne få noe igjen av mekanikeren. 

Mener helt klart ikke at jo dyrere jo bedre, men jeg ville ha hørt litt rundt hva andre har betalt og om det finnes noen i området som noen kan anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kallekarlsen skrev:

Vet ikke om du har fått fikset kjedet, men vær litt forsiktig med å kun ha fokus på å få det så billig som mulig. Vi tok to biler for ikke lenge siden hvor mekanikeren som først hadde jobben var veldig billig. På den ene bilen var motoren ødelagt og vi måtte bytte motor. På den andre bilen var også jobben med kjedet gått galt, samt mye annet som ledninger, kontakter, toppdeksel og dysehull i blokka ødelagt. Her valgte eier å ta bilen tilbake etter vi fant så mye feil for å se om han kunne få noe igjen av mekanikeren. 

Mener helt klart ikke at jo dyrere jo bedre, men jeg ville ha hørt litt rundt hva andre har betalt og om det finnes noen i området som noen kan anbefale.

Har ikke fikset kjedet men takk for tipset. Gått en måned siden og bilen er like bra ingen ulyder skifta vanoso g 1 kamsensor 28A3 er enda meni dag gikk bort lampa av seg selv tatt diagnose selg og 2 ganger på verksted men koden/lampe kjem tilbake selv om sletter men ble borte i dag etter slå på bilen men ikke sikkert borte for ogst for se.

Men bilen ble bedre med vanos og skal skifte map sensor og en kamsensor til.

Du kjenner ingen som kan skifte kjede???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kallekarlsen skrev:

Holder til i Østfold og har dessverre ikke kontakt med noen som mekker rundt Lillehammer. 

ok men pris da på noen der?? tlf? send på pm å hvis du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
1 minutt siden, Haug530D skrev:

Skruene i vanos enheter som hadde gitt slipp?

Godt spørsmål med nye VANOS hjalp ikke men etter rens av de gamle og ny pakning hjalp det og motorlampe ble borte nok mer rens.

Skrua usikker husker bare hjalp etter rens.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...