Gå til innhold

BMW 1 serie radio plutselig helt død;( (løst pga ISO kontakt)


Anbefalte innlegg

Da er vi i gang igjen saken er mye tull med batteri men det er 100 i orden nå og koblinger;) men plutelig når jeg kjørte hoppet radio av og inn og plutselig helt død why?

Tenker sikring bak radio eller den blå leding fra bass til bak radio som har hoppet av? er festet med sånn clips hlrte skal egnt loddes men det som har skjedd leding hoppet ta mista alle signaler? HAr allltid fungert til nå og sykt trangt bak der å.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Otis skrev:

Så noen har lappet/koblet ledningene bak på radio, også spør du her om vi vet hva som er feil?

Sjekk sikring først.

Lappet og lappet er bare tatt over slik blå greie vet du for og ta de ledingene sammen men du sier sikring ok. men sikring i hanskerommet da eller? eller bak radio? for noe har skjedd du har mest tro på sikirng bak radio eller i hanskrommet som sakt?

Jeg har troa på ledingene bak som er glippa men greit og dele her p åforumet sorry hvis det ble litt dumt. Men nå er radio helt død;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Otis skrev:

Men i alle dager da?!

Om du vet at ledningen bak radio er noe dårlige, hvorfor sjekker du ikke det da?

Skal det  ingen bekymringer men vil bare høre om siking i hanskerommet kan utløse at radio er død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2021 den 21.01, Otis skrev:

Hvis den sikringen styrer radio, ja. Hvis den ikke styrer radio, så nei.

update dårlig dessverre.

Jeg tok ut bilradio fik testet den på thansen der virket den og sikring ok så sikring i hanske rommet ingenting;( wiring bra hva nå?

batteri bak bra var godjent av thansen og bilen for strøm ellers alt bra. Se som skjedde plutelsig virket den og så bare slår seg av etter sekunder;(

og plutelig helt død. Virker som mister strøm eller for ikke nok strøm men batteri viser 14.v og testet medmultimeter å. hmm hjelp...

Edit:

testet både med bil på og av med tenniga slår seg på og vriker MEN slår seg av nesten med en gang og restarte seg den radioen kan vel ikke være sirking da i hanskerommet sjekkea de og wiring på den ser bra ut tok med til thansen så bra ut men batteri polen so mer ksitten så ikke så skitten ut min synes jeg. dette skjedde etter batteri skift at radio oppførte seg dårlig.

Bilde av spiller se vedlegg.

Update: Snakket bilradio spesilalisten sa kan være den boksen til min bil alstå den bak radio den spesille bosken til overgang til radio men den virker ho mener jeg radio slår seg på men av.

Tok ut den gule leding fra sikingskapet og uten ingen ending og han sa utelokke sikribg pga radio for strøm men han sa kan teste med en eks brukt radio og se eller ta rød til gul fra iso se bilde.

 

HJELP!!!!!

IMG_20210226_175025.jpg

IMG_20210227_184237.jpg

IMG_20210302_163211.jpg

IMG_20210302_163250.jpg

Endret av Bimmernew
ny info/vedlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

UPDATE:

Det i alle fall iKKE batteri(kjøpt nytt batteri)

sikring er også OK bak radio ok ok sikringskap men kanskje teste med en annen radio å.

Tok oppsett på radio clean oppset men radio bare slår seg av med en gang ok et steg nærmere enten cabus boksen eller radio tenker jeg men radio fungerer og bestått test av Thansen så hmm noen forslag nå dere stille tråd;/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si hvor feilen ligger utifra infoen vi får her. Det er jo tydelig at det er ettermontert uoriginal radio og ledningsnett / overganger til dette. Kan jo være problemer i forbindelse med det. Her må det feilsøke å måles med multimeter, ikke gjette på det ene eller det andre som kan være feil. 

Det er foresten utrolig rotete å lese det du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Ettersom jeg har skjønt er status følgende:

Stereo/Hovedenhet=OK

Batteri=OK

Sikringer=OK

Så da er det alt i mellom som det kan være galt med og det er igrunn koblinger/ledninger. Hvis du vet det har vært dårlige ledninger, så starter nok feilsøkingen ledning for ledning bak og sjekke om ledninger er ordentlig i koblinger osv. :) Som @kimhas sier mellom linjene så blir det gjetting på det ene og det andre fra vårt ståsted. Jeg vet ikke om det er forsterker baki bilen på din(?), men det kan jo også undersøkes. Stereo er egentlig ganske basic, men flere koblinger/overganger, ettermontering av "bokser" og forsterker osv. inkluderer også flere rom for feil.

Sjekk alle koblinger, mål deg fram med multimeter, bytt ledninger som det er brudd i. Det kan være så enkelt som jording eller power som er litt løs og derfor at du får den på, men så skrur den seg av. 🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marius2002 skrev:

Vel. Ettersom jeg har skjønt er status følgende:

Stereo/Hovedenhet=OK

Batteri=OK

Sikringer=OK

Så da er det alt i mellom som det kan være galt med og det er igrunn koblinger/ledninger. Hvis du vet det har vært dårlige ledninger, så starter nok feilsøkingen ledning for ledning bak og sjekke om ledninger er ordentlig i koblinger osv. :) Som @kimhas sier mellom linjene så blir det gjetting på det ene og det andre fra vårt ståsted. Jeg vet ikke om det er forsterker baki bilen på din(?), men det kan jo også undersøkes. Stereo er egentlig ganske basic, men flere koblinger/overganger, ettermontering av "bokser" og forsterker osv. inkluderer også flere rom for feil.

Sjekk alle koblinger, mål deg fram med multimeter, bytt ledninger som det er brudd i. Det kan være så enkelt som jording eller power som er litt løs og derfor at du får den på, men så skrur den seg av. 🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️

OK har pioneer bass med intergrert fortserker bak clean oppsett men intr det du sa power mener du da? Jording kan du spesifisere litt?

Ja er wiring tenker jeg men litt rart pga ikke berørt wiring på lenge men tenker de nå eller radio har en finger på den å.

Kan bare ikke se noen løse ledninger alt er fast og fint mente målte med multimeter var greit hmmm.

Endret av Bimmernew
ny info.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to BMW 1 serie radio plutselig helt død;( (løst pga ISO kontakt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...