Jump to content

Chrispa

Members
  • Posts

    51
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    E61 525d 2008

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Chrispa's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. mangen Fb grupper ser jeg. Hvilken tenker du på ?
  2. Litt off topic. Er det normal at det er masse vann rundt denne boksen Eller er det noe lekkasje rundt dekslene kanskje? Kan jo ikke være bra. Masse skitt langs kanten inn mot kupeen
  3. Burde være unødvendig. Kun pakning. Funke allikevel men drar bare på den ene armen.
  4. Har en viskerarm som er defekt i leddet. Pakning ødelagt. Får ikke kjøpt ny pakning. Kun hele sett. Noen som har en Reodor Felgen løsning her. Se bildet
  5. Takk. Leste akkurat i dette forum nå...
  6. Hei. Sikkert noen med erfaring av Rupes DA maskin. Har nettopp kjøpt en big boy LHR15ES. Hvilke pads skal man kjøpe? Grov,medium fin. Alle? Ikke brukt maskin før. Så trenger noe velmenende råd for best resultat. Lakken har ikke fått noen skikkelig polering med maskin i mitt eie.
  7. Er Orginalt AGM batteri på 90 Ah i bilen nå. fra 2008, så den har vært seig Ser at det er vanskelig og finne 90Ah om man ikke velger Orginalt. Så om jeg går for uorginalt så vil det være bedre og velge 85 Ah, istedenfor 95 Ah. Men velger man 95 Ah, så er det ok så lenge man koder det om ? Om jeg har forstått det rett. Hva med startstrøm? Orginalt 900, mens de de fleste har 800 og 850. Regner med det går bra .
  8. Trodde man måtte kode inn om man endrer Str? Som E.C skrev.
  9. Oppdatering: Fikk start nå. Plutselig fikk bilen nok strøm etter og ha kadet en liten stund. Kutter bilen ut om batteriet er for svakt(selv om spenningen man måler burde vært innafor)? Har i dag 90 AGM. Får tak i i et 95 A i dag(Biltema) Bør jeg holde meg til 90 A ? Bilen må vel prog. om om man endrer kapasitet på batteri? og Hva med Biltema ? (hehe sikkert mange meninger der...) Har Biltema batt på BMW MC. Ingen problemer der..
  10. Som overskrift sier, er bilen helt uten respons. Ingen lys, ingen funksjoner virker, Alt dødt. Målte 13.1 Volt på batteri, og 95% oppladet når jeg setter på lader. Kan allikevel batteri være så dårlig at bilen nekter ? Måler spenningen fra motorrommet. Har i forkant av dette reparert ledinger i bakluka (kun jord til anettenneforsterker. ), reparert varmetrådene (+ og jord). Satt også på nytt rele til Led ekstralys, da det gamle hele irret i kontaktene. Kan noe av dette ha forårsaket dette? Har også fått advarsler før rep av ledninger, om at batteriet ladet seg ut (battery Discharge) Så bytte av batteri var neste steg nå. Men i dag altså helt død bil...
  11. Så hvor er da jord til antenneforsterkeren? om det skal være da...har jo strøm inn så.. Får koble om igjen...
  12. Hos meg er det R/H som er strøm. Neste er hvit/grønn 4.7 volt (signal til CAS?) , så er den siste hvit/lilla. Denne (hvit/lilla) hadde ingen jordkontakt. Antok at der var jord. Jordet den på nytt, men hjalp ikke mht sentrallås. Kom så over dette bildet ved søk på tema. Der er jo ikke jord i dette hele tatt ? Boksen må vel ha jordkontakt? om ikke MASa er jord. fant ikke ut hav det betydde . På bildet er den siste ledningen som jeg antok var jord +12v Radio . Skal være kretskortet til diversity antenna. Tatt fra denne tråden https://www.elektroda.com/rtvforum/topic3382021.html
  13. Da fant jeg feilen. amatørmessig- skulle sjekket det først., men man lærer så lenge man lever. ingen jord i kontakten til bremselyset. Bruddet er lenger frem, så lar det være, og legger opp ny jord til bremselyset. Loddet og reparert alle brudd på h.side, men fremdeles ingen sentrallås . Får være med denne gang. så skifter jeg heller ledningsnett en annen gang. Det kan jo være noe på v.side som er galt. ikke sett på den ennå... Blir ihvertfall eu godkjent nå
  14. Oppdatering: Måler ingen strøm til bremselys i koblingen som er reparert i taket ved høytaleren . Altså må bruddet være lenger bak? Da har man vel ikke noe annet valg en og demontere taket..? Eller kan det være brudd i andre ledninger som er årsaken? Måler kun 0,3v spenning i kabel til varmetråder( i et lite brudd i isoleringen) når bryter for varmetråder er slått på . Er den slik at den gir maks spenning hele tiden, eller regulerer den seg automatisk etter temperatur e.l . Det er spenning til antenneforsterker. Noe som går fremover... Demontert ledningen til selve bakluka i hengslet. Noe få brudd i isoleringen men ikke brudd rett av. Se bildet. Vil det være nok til at noe ikke fungerer? Alle lys i bakluka, med unntak av h.ryggelys som kommer og går litt. Har trodd det var kontaktfeil ved pæra, men kan likeså kanskje være brudden ei isoleringene som vist på bildet? . Hva strømfører alle disse ledningene? h.side bakluke . finnes det en oversikt på det? Takk
×
×
  • Create New...