Gå til innhold

Chrispa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Sikkert noen med erfaring av Rupes DA maskin. Har nettopp kjøpt en big boy LHR15ES.  Hvilke pads skal man kjøpe? Grov,medium fin. Alle? Ikke brukt maskin før. Så trenger noe velmenende råd for best resultat. Lakken har ikke fått noen skikkelig polering med maskin i mitt eie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte faktisk samme maskinen tidligere i dag! Jeg bestilte en pakke fra garasjetid.no. Valgte pakken "fine"

Hva du trenger kommer vel an på utgangspunktet. Til mitt eget bruk så regner jeg med å komme langt med gul (fine) og hvit (ultrafine) pute, nen så er det heldigvis ikke så sliten lakk eller store riper på bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale poleringsputene fra Turisimo. De er noe tynnere så de holder formen godt utpå kanter etc og tåler mye kjøring uten å bli varme. De er merket med tall og farger fra 1-4. Grovest er 1-hvit, så 2-blå, 3-gul og 4-grønn som er de fineste.  

Normalt funker det med blå og gul, gjerne bare gul om det er en bruksbil som ser grei ut. Er det en utstillingsbil som skal være 100% eller om den har noe litt kraftige riper kan du begynne med blå for så å gå over til gul etterpå for bedre finish.  Så må du ha en polish som passer til putene eller du kan prøve den nye Hybrid Solutions Pro 1 & Done Compound fra Turtle som kan brukes på alle puter uansett grovhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lette vaskestriper og hologrammer kan du gå for fin pute (og medium til fin cut). Er det snakk om mer grundig korrigering, må du ta flere steg, da man begynner grovere. 
Les gjerne på dcn ja. Det er fine guider for alle typer brukere der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...