Jump to content

Patrik Leander

Members
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjøretøy
    11` 520d

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Patrik Leander's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Reputation

  1. Da var kjedet byttet. Ble også kjøpt 3 nye dyser, da de gamle var rustne og fæle. Bilen startet på første forsøk. Satse på en slipper mer trøbbel nå.
  2. Har spesialverktøyet til å løsne drevet fra hp-pumpen der er vanlige gjenger, men på oljepumpen er det linx! Har ikke skrudd så mye motor før, men så lenge en tar seg god tid går det vel helt fint
  3. Planen er å ta ned girkasse ja. Har fått tak i alle 3 kjeder, nye strammere, alle drev, skinner, bolter osvosv, samt verktøy til å låse av kam og veiv. selve timingen ser ikke jeg mørkt på, ht.pumpen er jo ett spor i blokka og på drevet som må stemme overrens, kammen låses i tdc, og veiva låses i tdc. Oljepumpen er ikke timet, så den spiller ingen rolle
  4. Sendte en mail til GS og fikk deleliste derfra, vart totalt 10500 inkl olje. Totalt 42 forskjellige delenr. Fant ingen kit som leverte alle 3 kjeder. Så fant ut det var like greit å få tak i alt nytt, både bolter, pakninger etc etc
  5. Nå har ikke noe gått galt enda, motoren går fortsatt helt fint. Så ved å bytte alle 3 kjeder, strammere og skinner/sko, så er vel alt fikset? Må jo fortsatt av med toppdeksel, bunnpanne osv
  6. Neida, har lest nok til å vite at motor trenger ikke å komme ut, girkasse og eksos må ned derimot.
  7. Hei. Har en 520 med ca 125000 på telleverket, som nå har fått den flotte raslingen av ett slakt register. Har bestilt alt jeg trenger av deler for å gjøre dette selv, men skulle gjerne hatt en slags verkstedmanual eller lignende før jeg begynner å demontere. Noen som har noe slikt? evt en liste over rekkefølge e.l?
×
×
  • Create New...