thenilser Skrevet August 28, 2019 Share Skrevet August 28, 2019 Hei. Jeg har fikset registerkjede på en del E9x N43 bensinmotorer nå og vil gjerne gå over til å lære meg N47 siden disse motorene er ganske vanlige med lignende problemer. Det jeg lurer på om registerkjedejobben er i samme sving som på bensinmotorene. Der trenger man som regel bare bytte skinnene og kanskje ta ned bunnpannen og rense silen, men er det så lett på N47? Vet at kjedesystemet ligger på girkassesiden av motoren, og at man kan komme til ved å ta ut girkassen. Som sagt er worst case scenario på N43 bensin som regel at det er fysiske deler av skinnene har knukket av og man må derfor løsne bunnpanne og rense. Vil man derimot på gjennomsnitt alltid måtte forvente at ventilene vil treffe stemplene eller skjer det bare hvis kjede ryker og ikke når skinne bare har begynt å gå? Tusen takk for svar, send også gjerne spørsmål angående registerkjedebytte på N43 hvis du trenger hjelp med det :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet August 28, 2019 Share Skrevet August 28, 2019 Jeg har bare gjort det en gang . Vil si det er overkommelig. Du må ned med bunnpanne uansett pga kjede til oljepumpe så det er jo greit. Om kjede har røket eller hoppet over mye må du av med topplokket å få reparert dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå