Gå til innhold

Sentrallås - skjuler ulåst dør.... F11 2014

raimohan@online.no
 Share

Anbefalte innlegg

Noen måneder etter at nybilgarantien gikk ut på min 520XD stasjonsvogn 2014, oppdaget jeg ved en tilfeldighet at venstre bakdør ikke var låst selv om låseknappen var nede!! Jeg tenkte umiddelbart at jeg måtte ha gjort noe feil, men nei da. Dette har gjentatt seg mer eller mindre regelmessig i det siste halvåret. På Bilia stiller de seg helt uforstående til dette og har heller ikke erfart noe lignende tidligere. Men hvor mange er det som sjekker at bilen faktisk er låst når låseknottene trekkes ned??? Antagelig ikke mange. Jeg har klart å filme tilfellet slik at verkstedet kunne se at jeg ikke drev på med rene fantasier. Min bil har ikke Comfort låsing. Hvilket innebærer at den kun låses med fjernkontroll på nøkkel. Når dette skjer, gir bilen fra seg et lite blink med blinklysene når venstre bakdør åpnes. Ser helt sykt ut å åpne en "låst" dør. Sikkerheten ivaretas ved å låse bilen en gang til. Da er den låst. Nå lurer jeg på om dette er en feil i låskassa, eller en software-feil. Så herved er du utfordret til å sjekke venstre bakdør regelmessig. Er det software-feil vil jo flere eiere ha samme problem uten å vite om det. Forresten - opplevde det samme med tanklokket også. Men så langt kun oppdaget en gang i kombinasjon ulåst venstre bakdør. Om du har vært borti dette, og løst det, er jeg takknemlig for løsningsforslag også. Verkstedet foreslår kun å bytte låskasse, da det ikke registreres noen feil i bilens datasystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...