Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 06 Bmw 320D med idrive,buisness navi og base lyd system.

lurer da på beste alternativer for å få bedre lyd i bilen, for lyden som den er nå er jo helt grusom.

har kikket på bassbrothers sine pakker fra match og div andre plug and play set, men lest at det er begrense hvor god lyd man får med orginale spilleren? 
Så hva vil være beste løsning for rundt 10-12k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppgradert en E87 med samme utgangspunkt som deg (iDrive Business, basic lydanlegg). Her er det bare å skjære gjennom med en gang og gå for det som har betydning: Først og fremst trenger du en ordentlig forsterker, 4-6000 kroner. Det får nytt liv selv i høyttalerne du har nå.

Neste steg er å trekke kabler til subene (min hadde originalt en under hver stol, noen har bare én), fordi i basic-anlegget deler subwoofer kabel med høyttaleren i døren. Dette må splittes opp slik at forsterkeren kan sende dypere toner til subwoofer, og høyere toner til dør-høyttaleren.

Steg tre blir å programmere radioen til HiFi opsjon 676, det kan gi bredere lydspekter.

Hvis det nå fremdeles mangler noe for å bringe frem smilet, er siste steget å bytte til bedre høyttalere, inkludert diskanter som du nå mangler. Du trenger ikke dyre pakker. Jeg fikk tak i komplett sett originalt Top HiFi 677 Logic7 til min bil hos huggeren for 2000 kroner. Dette er veldig gode høyttalere bare du har en god forsterker, det er den du må legge penger i.

For noen år siden var JL XD600/6v2 regnet som et av de aller beste alternativer til våre biler. Disse selges fremdeles, og kan også skaffes brukt. Jeg har denne.

I dag er Match 82DSP og den spesialtilpassede 676 HiFi-kompatible Match UP 7BMW populære (merk at sistnevnte er kablet for 676 Hifi, men sjekk linken, der finner du mye nyttig informasjon!), disse er mer krevende å sette opp, men gir enda bedre lydopplevelse når jobben er riktig gjort.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...