Gå til innhold

E46 - varsellampe lyser for frontlys, men alle frontlysene fungerer helt fint?


IRN
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 1998 E46 318i med halogenlykter. 

Varsellampene for ødelagte frontlys dukket plutselig opp for høyre side, og deretter for venstre side en uke etterpå.

image.png.a24e1852b0ab7795da819e81fd838e0f.png

Men både nærlys og fjernlys fungerer helt fint når jeg tittet på lyktene/pærene. Og jeg har ikke gjort noen endringer på lysene på flere måneder.

To spørsmål:

1. Vil korrosjon i en kontakt kunne føre til denne tilstanden? Altså for høy motstand slik at varsellampen tennes, men lav nok motstand til at pæren i frontlykten lyser?

2. Vil den gi 2'er-feil på EU-kontroll fordi varsellampen lyser, selv om frontlysene funker helt fint? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
På 5.4.2020 den 21.03, IRN skrev:

Hei,

Har en 1998 E46 318i med halogenlykter. 

Varsellampene for ødelagte frontlys dukket plutselig opp for høyre side, og deretter for venstre side en uke etterpå.

image.png.a24e1852b0ab7795da819e81fd838e0f.png

Men både nærlys og fjernlys fungerer helt fint når jeg tittet på lyktene/pærene. Og jeg har ikke gjort noen endringer på lysene på flere måneder.

To spørsmål:

1. Vil korrosjon i en kontakt kunne føre til denne tilstanden? Altså for høy motstand slik at varsellampen tennes, men lav nok motstand til at pæren i frontlykten lyser?

2. Vil den gi 2'er-feil på EU-kontroll fordi varsellampen lyser, selv om frontlysene funker helt fint? 

Var borti det samme på min E46, der var det bare å bytte parkpærer så var det i orden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...