Gå til innhold

ABS feil etter bytte av hjullager

Tony1
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp byttet hjullager høyre bak og etter dette har jeg fått ABS feil på samme hjul.
Første turen etter hjullagerbytte så dro bilen til høyre, men dette har etterpå blitt borte. Det samme med de fleste feilmeldingene etter byttet unntatt ABS, DSC og punktert hjul feil, men regner med de alle henger sammen.
Feilkodene 5DC3 og 9CB4 har vel med ABS å gjøre? Jeg har dessverre ikke INPA, kun Carista.

Noen som har forslag på hva det kan være? Sensor er byttet idag, men feilen er der fortsatt.

1.jpg

2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil er det snakk om? 

Hvilket type lager kjøpte du? På noen av de "billigere" lagerene og uorginale, er overflateringen i lageret annerledes en i andre, dette kan resultere i at ABS sensoren ikke klarer å lese hjulhastighet noe som igjen vil resultere i feilmelding. 

Såfremst du har montert dette rett og alt er på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tommen45 skrev:

Hvilken bil er det snakk om? 

Hvilket type lager kjøpte du? På noen av de "billigere" lagerene og uorginale, er overflateringen i lageret annerledes en i andre, dette kan resultere i at ABS sensoren ikke klarer å lese hjulhastighet noe som igjen vil resultere i feilmelding. 

Såfremst du har montert dette rett og alt er på plass. 

Hvis det er på Bmw e91 318d som står i profilen hans så har vel den bilen abs kransen på drivakselen å ikke i lageret som modellene med 6er diesel har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en E91 318d 2008 modell med N47 motor 😊.

Lageret vi kjøpte kostet ca 850 kroner. Vet ikke om det regnes som billiglager. Ikke original i hvert fall.

Det ble presset på plass av en jeg kjenner som vet hva han driver med. Han var også veldig klar over at det måtte stå riktig vei pga. Magnetgreiene

Endret av Tony1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...