Gå til innhold

Støy fra bensinpumpe e38

ChezApu
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette gjelder en e38, 750IA 96 mod m M73 maskin.

Hadde lekkasje på bensintanken, og kjøpte en uoriginal fra KOED.
Fikk byttet denne etter mange timer under bilen (anbefales ikke å gjøre dette uten løftebukk!!!!! - tror egentlig ikke det er mulig heller)
Om noen lurer på denne jobben så bare ta kontakt - gjorde meg en del gode erfaringer her.

Etter å ha satt inn den nye tanken, med den gamle bensinpumpen så fikk jeg umiddelbart en ulyd fra bensinpumpen (eller området) En høyfrekvent summelyd som er veldig merkbar og irriterende, og det er slik at det er flaut å komme kjørende med bilen. Høres nesten mer utenfra enn inni. Ved høy hastighet drukner lyden i veistøy, men ved lave hastigheter er dette utrolig slitsomt.

Hadde ute pumpa 2 ganger i helgen uten å finne noen feil, men hadde såpass mye fuel i tanken at jeg ikke turde å starte pumpen mens jeg hadde den i hånden.  Det er kun en vei å sette inn denne, og når den er klipset fast så sitter den. Greier ikke å se at noe av pumpa(eller rammen for denne) ligger inntil tankvegg noe sted så det er ikke den type mekaniske vibrasjoner.

Fant mange artikler om dette på nett, og en av årsakene kan være dårlig ventilasjon av tanken - noe som kan føre til at tanken imploderer. Dette sjekket jeg ut og det er ikke problemet. Den andre muligheten er feil på en ventil inne i tanken, og fant denne linken på dette:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/110831

Snakket med en kar på Koed i dag som hadde god peil på bil, men han greide ikke å finne denne ventilen i noen delelister.

Er det noen i den gemene hop i dette forumet som har vært borti dette problemet, og ikke minst kjenner til denne ventilen?

Endret av ChezApu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...