Gå til innhold

Bmw 320D E90 2010 dpf


Nik0
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har i det siste fått en feilkode på dieselpartikkelfilteret. Har prøvd dpf rens som du tilsetter i dieselen, har også prøvd å kjøre bilen på rundt 2500rpm i rundt 40 minutter uten at feilkoden forsvinner. Kan det være at jeg bare må resette feilkodene eller må jeg rense selve partikkelfilteret? 

Endret av Nik0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nik0 skrev:

Hei! Har i det siste fått en feilkode på dieselpartikkelfilteret. Har prøvd dpf rens som du tilsetter i dieselen, har også prøvd å kjøre bilen på rundt 2500rpm i rundt 40 minutter uten at feilkoden kommer opp. Kan det være at jeg bare må resette feilkodene eller må jeg rense selve partikkelfilteret? 

Det kommer ann på, som regel etter en regenerering så vil «hjernen» kalkulerer gjenværende distanse av dpf. Da med bakgrunn med askenivå og mottrykk. Men kan være andre årsaker til at dpf ikke regenerer, slik som kjølevæske temperatur er for lav, defekt sensor, for lite diesel eller for korte turer over lengre tid. Har den først kjørt feil meld så må feil minne slettes før den vil prøve og kjøre regen på nytt. Noen ganger må man tvinge igjenom en regen med ista/d . På mindre avanserte diagnose apparater vil man bare klare og slette melding.

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...