Gå til innhold

Ulyd, varsellamper


Mariell
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt eit lite problem med bilen min ( e90 320d 2007 mod). Plutsele fekk eg opp fleire varsellamper ang ABS, feil med bremsesysteme og håndbrekke. Når eg har køyrt med cruice controll har bilen bremsa og gassa av seg sjølv ogso har lampene komme tilbake. No har det gått nåken dager og lampene er vekke, men når eg starta bilen kjem dei tilbake i nokre sekunder. Men forsvinne. 
Bilen min har ein løgen «kvine» lyd når eg bremser. Og merker at dei er mykje dårligere. Lage lydene i nedøve bakker og på flate vegar. Spesielt når eg køyre role.  Eg har nettopp vert på verkstad og skifta alt av bremseklossa, bremseskiver osv... då var bilen heilt fin, heilt til no. 
sette pris på alle tilbakemeldinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dette er vell den mest vanlige feilen på disse bilene. Men du trenger diagnoseapparat for å finne ut hvilken sensor som er defekt.

Men kan med veldig stor sannsynlighet si at det er en av ABS sensorene bak som skraper borti ABS ringen. Dette skjer som følge av at drivaksel ruster og lager større omkrets på selve ringen. 

Fiksen på dette er å hive en mutterskive på ABS sensoren slik at du spacer den ifra noen mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...