Gå til innhold

Mortenfra
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld alle sammen!

Jeg må starte med ta jeg er ny her så jeg beklager hvis jeg har plassert innlegget i feil gruppe.

 

For 3 mnd siden begynte bilen og gå røft på tomgang. Motor hørtes ujevn ut, turtallet hoppet opp og ned og bilen ristet i takt med turtallet.

Jeg fikk beskjed av verksted etter litt frem og tilbake at EGR ventil var gåen så jeg fikk den rett og slett fjernet og kodet vekk. 

Bilen ble også chipet i samme slengen og alt var helt suverent helt til for 2 uker siden.

Jeg stod i et kryss og ventet på min tur da bilen plutselig begynte og gå ujevnt igjen. Motoren begynte og riste i takt med turtallet som gikk opp og ned, opp og ned.. og jeg trodde motoren skulle falle fra hverandre (det rista verre enn noen gang). Turtallet gikk fra 900 til 500 og opp igjen med jevne mellomrom.

Men bilen gikk helt fint ved gasspådrag, akkurat som før.

Verkstedet har sjekket ut bilen og finner ingen problemer, BMW originale verksted finner ingen problemer. Jeg har spurt mekanikere om jeg burde skrotet bilen fordi registerkjede tar kvelden hvert øyeblikk, men de sier at jeg ikke skal bekymre meg for det gi at det ser bra ut (ikke noen metallisk ulyd fra motor)

Ingen finner ut av det, jeg finner ikke ut av det og bilen har blitt verre. 

Viktige ting og bemerke seg.

Jeg har ingen problem under kjøring, ingen ulyder eller problemer. Motor er frisk, bilen drar på som jeg ikke hadde rar tomgang for 5 minutter siden.

Hvis jeg står stille og opplever at turtallet løper løpsk presser jeg inn pedalen og øker turtallet til 5000 og slipper pedalen med en gang. Da forsvinner problemet i noen sekunder.

Skrur jeg var motor og starter igjen forsvinner problemet og jeg kan hvertfall kjøre 20 min før det kommer tilbake. Da må jeg skru av og på bilen igjen for og løse det midlertidig.

Og det finnes ingen feilkoder som dukker opp på noen av maskinene som har lest av bilen.

legger ved video der problemet oppstår, men ikke i nærhet av hvor mye turtallet har hoppet noen ganger.

 

Er det noen der ute med tips, triks eller noen slags lignende erfaringer.

Mvh

Bekymret BMW eier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...