Gå til innhold

Vibrasjoner på kald motor

Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå en 2013 2.0 TDI pendlerbil fra VAG men symptomene denne har har jeg også hatt på en tidligere 3-serie med n47 men fant aldri ut av det, samtidig som det gikk mot varmere tider, så spørsmålet er litt generelt.

Bilen vibrerer ved pådrag mellom ca 1300-2700 rpm men kun når det er 3+ og nedover på gradestokken og kun når motoren er kald. Etterhvert som bilen oppnår driftstemperatur slutter vibrasjonene. Dette er merkbart på hele bilen.

Noen som har forslag til hva dette kan være? Ingen ulyder fra motor eller turbo og bilen går ellers fint og normalt etter ca. 70 grader på motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
På 28.11.2020 den 13.19, Peak skrev:

Har nå en 2013 2.0 TDI pendlerbil fra VAG men symptomene denne har har jeg også hatt på en tidligere 3-serie med n47 men fant aldri ut av det, samtidig som det gikk mot varmere tider, så spørsmålet er litt generelt.

Bilen vibrerer ved pådrag mellom ca 1300-2700 rpm men kun når det er 3+ og nedover på gradestokken og kun når motoren er kald. Etterhvert som bilen oppnår driftstemperatur slutter vibrasjonene. Dette er merkbart på hele bilen.

Noen som har forslag til hva dette kan være? Ingen ulyder fra motor eller turbo og bilen går ellers fint og normalt etter ca. 70 grader på motor.

Hei 

Med det samme jeg leste dette kom egenerfaringen med innsugsproblem-egr og glødeplugger. På min N57 jukset bilen på samme temperatur. Etter kontroll med minikamera oppdaget vi til slutt at innsug var helt tett på grunn av egr ventil. Rengjort dette. Ny bil. Så sjekk ut innsug først. Billigst. 😂👍. Eventuelt få koblet ut egr ventil etterpå. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...