Je92 Skrevet November 30, 2020 Share Skrevet November 30, 2020 (endret) Hei, jeg har kjøpt denne https://www.gsbildeler.no/dab_stereo_multimedia-hoyttalere/subkasse_hertz_dba_200_3_8_aktiv_subwoofer_140w__3563346 og det står den skal hente strøm/signal fra høytalerene bak, men jeg skjønner meg ikke på instruksjonene, +- skal til batteri det er jo greit men hvor skal jeg koble opp de andre ledningene? Endret November 30, 2020 av Je92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet November 30, 2020 Share Skrevet November 30, 2020 Har du bilder av kablene som skal monteres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Je92 Skrevet Desember 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2020 På 30.11.2020 den 18.35, Basse Lusk skrev: Har du bilder av kablene som skal monteres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Desember 2, 2020 Share Skrevet Desember 2, 2020 (endret) Du har høyttalere i hattehyllen? Trekk kabler derfra og til inngang merket "IN HI LEVEL", disse er laget nettopp for dette (det er signal som allerede har gått gjennom forsterker, i motsetning til PRE IN, disse skal ikke brukes i ditt oppsett). Følger det med plugger som passer rett inn i høyttalerne dine? Hvis ikke er det veldig svakt av GS, en BMW-leverandør. Hvis plugger ikke er montert på kablene, så blir det en del mer jobb. Du må da passe på at +/- blir riktig, ellers risikerer du at lyden fra basskassen nulles ut av tilsvarende frekvenser fra andre høyttalere. Slik sjekker du hva som er + og hva som er -: Sett strøm på høyttaler (fra hattehylle) med et batteri (f.eks. et 1,5 v), den beveger seg utover når riktig +/-, innover når motsatt. Sjekk begge høyttalere, ikke stol på kabling (hender at disse to er montert i motsatt fase). Ser forresten at GS ikke linker til bruksanvisning (hva er det de driver med?), du finner den her. Endret Desember 2, 2020 av Basse Lusk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Je92 Skrevet Desember 3, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2020 På 2.12.2020 den 12.13, Basse Lusk skrev: Du har høyttalere i hattehyllen? Trekk kabler derfra og til inngang merket "IN HI LEVEL", disse er laget nettopp for dette (det er signal som allerede har gått gjennom forsterker, i motsetning til PRE IN, disse skal ikke brukes i ditt oppsett). Følger det med plugger som passer rett inn i høyttalerne dine? Hvis ikke er det veldig svakt av GS, en BMW-leverandør. Hvis plugger ikke er montert på kablene, så blir det en del mer jobb. Du må da passe på at +/- blir riktig, ellers risikerer du at lyden fra basskassen nulles ut av tilsvarende frekvenser fra andre høyttalere. Slik sjekker du hva som er + og hva som er -: Sett strøm på høyttaler (fra hattehylle) med et batteri (f.eks. et 1,5 v), den beveger seg utover når riktig +/-, innover når motsatt. Sjekk begge høyttalere, ikke stol på kabling (hender at disse to er montert i motsatt fase). Ser forresten at GS ikke linker til bruksanvisning (hva er det de driver med?), du finner den her. Jeg fant ut av det, takk får hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå