Underground1983 Skrevet Januar 9, 2021 Share Skrevet Januar 9, 2021 (endret) Det viser seg at det ikke er rett fram å få tak i dekk som samsvarer med oppgitt bredde. Det vil si at dekka har ikke den bredden som står på dem. Har 3 eks her: Hankook ventus s1 evo 3 suv 315/35R21 har målt bredde på 330mm dette er topp og de ser meget bra ut på bilen. Originalt levert på X5 G05. Kjøpte 325/35R22 av samme merke og disse er 315mm total bredde. Dette er merkelig selvom profilen er forskjellig. Har også noen pirelli pzero 315/30R22 dekk som har total målt bredde på 305mm. Det skiller altså 25mm i bredde på dekk som er oppgitt til å være like brede. Finnes det en oversikt der man kan finne nøyaktig reell bredde på dekk. Det har endel og si når det er 50mm smalere totalt på 2 bakdekk. Selvfølgelig mest utseendemessig. Noen som har erfaring med hvilke dekk som er de breieste totalt sett. Hørt rykter om Michelin pilot sport 4s er rimelig brede. Men dyre å kjøpe for å sjekke. Dette gjelder for en BMW X5 G05 så dimensjonen jeg er ute etter er bredest mulig dekk i 275/35R22 og 315/30R22 Lite dekk å velge for denne bilen. 2 øverste bilder er pirelli 2 nederste er hankook På forhånd takk for svar! Endret Januar 9, 2021 av Underground1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 9, 2021 Share Skrevet Januar 9, 2021 Ser at amerikanske https://www.tirerack.com/content/tirerack/desktop/en/homepage.html oppgir section width og tread width på en del dekk. Men det er som du sier store forskjeller selv om dekkene er samme størrelse. Ett eksemple, jeg så to e-troner med samme vinterfelger, men to forskjellige vinterdekk. Ene hadde 255/50/20 Nokian Hakka R3, som så ut som et ballongdekk med veldig runde sider, mens den andre hadde Pirelli Ice Zero FR i samme dim, men med mye rettere dekksider med felgbeskytter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Underground1983 Skrevet Januar 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2021 1 minutt siden, E.H.D skrev: Ser at amerikanske https://www.tirerack.com/content/tirerack/desktop/en/homepage.html oppgir section width og tread width på en del dekk. Men det er som du sier store forskjeller selv om dekkene er samme størrelse. Ett eksemple, jeg så to e-troner med samme vinterfelger, men to forskjellige vinterdekk. Ene hadde 255/50/20 Nokian Hakka R3, som så ut som et ballongdekk med veldig runde sider, mens den andre hadde Pirelli Ice Zero FR i samme dim, men med mye rettere dekksider med felgbeskytter. Ja jeg har nokian hakka r3 suv i 275/45R20 og disse er 285 total bredde. Har også 315/35R21 nokian hakka 9 piggdekk og disse er hvertfall 315 brede men har ikke målt nøyaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå