Gå til innhold

Problemer med elektrisk bakluke.

Olta
 Share

Anbefalte innlegg

BMW 520, F11, 2013 mod.

Noen som har byttet spindeldrive på bakluka?

Fikk vært for hardhendt med bakluka da den var på vei ned og var i ferd med å knuse noe som kom i mellom, tok tak og dro den opp manuelt,... dumt!

Luka må nå lukkes og holdes oppe manuelt, men låser seg normalt når jeg trykker den ned.

Når jeg trykker fjernkontrollen for å lukke opp så hører jeg at motoren går, tror at balllinken er ødelagt eller i beste fall hoppet av.

Noen som har skrudd på dette og kan gi meg noen tips hvordan jeg griper dett an?

Tips mottaes med takk!

6719F1E2-1EB2-443F-8B3A-8E610D39BC35.jpeg

Endret av Olta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner oppskrift på newtis for skifte av disse og følgelig demontering-remontering men her trenger man nå invitasjon. Der kan jeg ikke hjelpe.

Ut ifra husken når jeg retrofit’et dette en gang: For å få de ut må du ned med taktrekket. Du klarer deg med å løsne frem til b-stolpe, men det er ikke optimalt og kan skade trekket. Da får du tilgang til de to sylinder/stemplene du har avbildet. 

Ball-jointen er i bakluke-enden. Er nok mulig at den har hoppet av. Ville sjekket før jeg eventuelt kjøpte nye. Av med dekslene på begge sider av bakluken og taktrekket. Da får du tilgang.

Kort fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...