humpfy

Members
  • Content Count

    196
  • Joined

  • Last visited

About humpfy

  • Rank
    Løytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    E70 X5

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hvem, hva, hvor? @TRF
  2. Hehe. Et godt bytte. Det er gode motorer, noe mer trofaste enn de du gikk fra!
  3. KAD 43 i denne? Må kanskje få ut jolla jeg også. Gikk på en omvendt 3-fots syke i fjor. Fra weekender til daycruiser, eller i praksis holme/lekebåt. Digg med påhengs. Mindre forbruk, føles tryggere/mer forutsigbart (kostnadsmessig) og noe mer snert. Likevel er det jo mindre båt og det er jo aldri bra...
  4. humpfy

    Hagen´s E24 635csi oppdate NYLAKERT

    Dette er/var ikke en strøken klassiker. Det er du som har skapt en strøken klassiker - mange hadde kastet dette utgangspunktet. Følg opp med å skape din egen stil. Mer riktig kan det ikke bli i mine øyne. Beundringsverdig pågangsmot!
  5. Man kan kanskje konkludere med at det ikke har noe med bilvalg å gjøre, nødvendigvis. Stigmatisering uten rot i virkeligheten...
  6. Kan hende det bare er meg, men det er så mye prating i den videoen at jeg ikke klarer å fullføre... Lydbok med bilde. Slitsomt. Mer tilhenger av journalister som evner å kombinere det faktum at lytteren kan se og følge med selv, sammen med egne forklaringer.
  7. Skiguard(.no) har høydekalkulator, mener jeg.
  8. Tok ikke lang tid før VG endret ordlyden og fjernet BMW fra sine overskrifter.
  9. Ja det var spennende nyheter (for meg) @TRF. Er for øvrig også strålende fornøyd med deres produkter. Solid!
  10. humpfy

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Peugeot ja... Har en 107 som nummer to og kan ikke tenke meg til andre biler som ville gitt mer bil for pengene. Vi ervervet denne ved å søke på bil (alle merker), km 0-100k, sum lav-høy og manuelt filtrere biler som nylig var EU og nyere enn 10 år. Dermed endte vi med en 107, som var den billigste bilen etter et par-tre vrak og en grønn-skiltet Berlingo, og har ikke angret siden. De holder seg også bemerkelsesverdig bra i pris. Overbevist om at jeg hadde tjent penger på å selge den i dag, om jeg hadde vasket den først. De er for øvrig veldig lette å skru på og det er en særs lite komplisert konstruksjon, noe som kanskje er naturlig med tanke på neste avsnitt. 107 er en av tre resultater av PSA og Toyotas samarbeidsprosjekt med navn B-zero og produseres under TPCA (Toyota Peugeot Citroën) i Tsjekkia. De to andre er følgelig Citroën C1 og Toyota Aygo. Et Bermudatriangel av bilprodusenter der altså, for flere her inne... En sprø bil med en 1.0i motor på 3 sylindre, 69hk, 0-100 på utrolige 13.7 sek og toppfart som (nesten) er innenfor en - veldig - rund tolkning av norske fartsgrenser (158km/t). De gjør det visstnok også spesielt bra i sin (småbil) klasse i med tanke på holdbarhet og feilprosent. Forbruket? 0.46l/mil. De kostet for øvrig i underkant av 140 000 nye i 2007 - fremdeles mye bil for pengene.
  11. humpfy

    Prisvurdering Z4 M Coupe

    Av ren interesse: hvorfor er lyktene er problem? Er det spesielt knyttet til denne modellen eller et generelt problem?
  12. Ikke for å provosere, men hva er det som gjør at du føler deg så sveket av at bilen har vært leaset som firmabil? Er hovedformålet her å få pengene igjen, slik at de kan gå i hus i stedet? Ikke lett å selge bil i Norge, er min konklusjon...
  13. humpfy

    Tuning BMW 525xd

    For de som leter etter rimelig tuning, husk følgende: If you pay peanuts, you get monkeys!