medion84 Skrevet Juni 17, 2021 Share Skrevet Juni 17, 2021 Hei. Må vel innrømme at jeg ikke er den største deleren på forum, men her er noe jeg kunne tenke å informere så mange som mulig om. Film å bilde er fra min x5 40d 2010 med ca 195.000 på telleren. Før jeg kjøpte denne var det en av de jeg ringte på som hadde skiftet gearkasse fordelingskasse og fremre mellomaksel. Jeg kontaktet bmw verksted og fikk høre at mellomaksel havari ikke var noe problem, og at det ikke var noe servicerelatert jeg skulle tenke på bare kontrollere aksling for generell slakk. da jeg skulle skifte olje på motor å gear i helga sjekket jeg dette.( se film å bilde). så min anbefaling går til alle dere som skrur på bilen selv. Sjekk fremre mellomaksling!!!!!!!! Dette kan fort bli dyrt. kan sies at jeg ikke har merket noen ulyder eller andre ting som ville gjort at jeg hadde tatt bilen inn på bukken for å lete etter feil. Men hadde en feil i ett vinterdekk der dekkbanen hadde deformert seg og fikk høydekast. Men tenker at dette også kan fremprovoseres av feil rulleomkrets o.l Men tenker generelt bare at det er å demontere plata under gearkasse å kontrollere dette jevnlig. Prisen på ny aksling var ikke avskrekkende så kan godt tenkes at jeg bytter den etter 100. IMG_0512.MOV Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 17, 2021 Share Skrevet Juni 17, 2021 Med denne voldsomme slakken,og du ikke har merket noen form for lyd eller vibrasjon? Dette har ikke jeg fortsatt og kjørt med før aksling/kryss blitt byttet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
medion84 Skrevet Juni 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2021 Nei. Bilen er parkert😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå