Marcus99 Skrevet Januar 4, 2022 Share Skrevet Januar 4, 2022 Skal gå til innkjøp av driftingbil prosjekt nå snart. Lurer da på om jeg sparer meg mye arbeid med å kjøpe en E46 330i, med tanke på driverk. Noen som har noe erfaringer med girkasse, mellomaksling og drivaksler på disse? Tåler dette juling eller må jeg likevel bygge om dette til noe mere kraftig, planen er turbo og rundt 500 hester plan også om å bruke M54B30 motoren, hvor mye tåler disse på original innmat? takk for alle svar😋 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Januar 5, 2022 Share Skrevet Januar 5, 2022 Meg bekjent så er E46 330i veldig solid dimensjonert i understellet. Den har vel såkalt 210 diff, og den har samme kraftige drivakslinger som E46 M3. Lurer på om jeg leste at medbringerne i diffen er mindre enn M3, men vet ikke. De bør tåle en del i alle fall. Bremsene er kraftige, med 320x22 skiver bak og 42 mm stempel. E36 M3 har 312x20 mm skiver og 40 mm stempel. E34 M5 3.8 med 340 hk og 400 NM unntatt 95 modellen har 300x20 mm skiver og 40 mm stempel. 315x28 mm framme og 60 mm stempel. 330i har 325x25 mm og 57 mm stempel. Bare for å sammenligne. ZF 320 5-trinns kasse er den vanligste i 330i og de brukes i biler med mer enn 500 hk. 2.93 utveksling i diffen, så kanskje litt tung utveksling for drifting. Men det burde gå an å bruke deler fra E46 M3 differ som har mye høyere utveksling. Kanskje du vet litt mer nå? Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus99 Skrevet Januar 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2022 På 5.1.2022 den 1.14, Eirik Viste skrev: Meg bekjent så er E46 330i veldig solid dimensjonert i understellet. Den har vel såkalt 210 diff, og den har samme kraftige drivakslinger som E46 M3. Lurer på om jeg leste at medbringerne i diffen er mindre enn M3, men vet ikke. De bør tåle en del i alle fall. Bremsene er kraftige, med 320x22 skiver bak og 42 mm stempel. E36 M3 har 312x20 mm skiver og 40 mm stempel. E34 M5 3.8 med 340 hk og 400 NM unntatt 95 modellen har 300x20 mm skiver og 40 mm stempel. 315x28 mm framme og 60 mm stempel. 330i har 325x25 mm og 57 mm stempel. Bare for å sammenligne. ZF 320 5-trinns kasse er den vanligste i 330i og de brukes i biler med mer enn 500 hk. 2.93 utveksling i diffen, så kanskje litt tung utveksling for drifting. Men det burde gå an å bruke deler fra E46 M3 differ som har mye høyere utveksling. Kanskje du vet litt mer nå? Hilsen Eirik. Tusen takk for svar! Vet du hvor mye motoren tåler på org innmat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå