PIIIPower Skrevet Mai 31, 2023 Share Skrevet Mai 31, 2023 Bilen kjører pent og pyntelig rett frem, ikke noe problem av noe slag der. Den er imidlertid litt tung på rattet selv etter bytte av ca 2 liter ATF. Ingen eller svært lite olje forsvinner fra reservoaret. Ingen klonk eller klanke lyder (selv om det er generelt mye ulyd fra bilen ellers...) Ved sving i lave hastigheter stusser jeg imidlertid litt da det ikke føles ut som om ratt og hjul er helt enige. Endeledd var ikke slarkete når jeg løsnet disse for å bytte demper (ny mutter og moment er ok) men jeg skal ikke være påståelig å si at de er ok verken indre eller ytre, for det er endel mer krefter i sving en det jeg sjekka med.. Så jeg lurer på hvordan man opplever slitt tannstag og dersom det finnes ett rep kit (f.eks https://www.autodoc.co.no/febest/18301988) når bruker man det? Også er jeg veldig åpen på andre ting som kan/bør sjekkes for slitasje/brekkasje på en tilårskommen E90! (kan slapt understell gi en sånn følelse?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan_E91 Skrevet Juni 4, 2023 Share Skrevet Juni 4, 2023 Ville satt hjula på noen treklosser og fått noen til å vri rattet. Ligg under og se etter om noen foringer gir seg mer enn de bør og hold rundt kuleledd, så kjenner du om de har slark. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå